Uniunea Europeana ar putea "ingropa" masinile diesel printr-o noua reglementare drastica. In anul 2017, in spatiul comunitar va intra in vigoare un nou ciclu de omologare, denumit WLTP - Worldwide Harmonized Light-duty Test Procedures, care va stabili criterii dure pentru producatorii auto.
Acest ciclu de omologare contine o componenta denumita RDE - real driving emissions, prin care autoritatile competente pot testa nivelul emisiilor de noxe in conditii reale de trafic.
Conform francezilor de la AutoActu, miza este aceasta componenta RDE. Producatorii si Comisia Europeana au stabilit anterior ca RDE sa reprezinte un coeficient de 1,6 din nivelul de noxe obligatorii conform normei Euro de poluare.
Concret, norma Euro 6 stabileste un nivel maxim al emisiilor de oxizi de azot (NOx), care este de 80 mg/km. Acest nivel trebuie atins in testele de laborator, iar in testele de strada, RDE, urma sa fie marit cu acel coeficient de 1,6, ajungandu-se la emisii reale de NOx de 128 mg/km.
Ca urmare a scandalului Volkswagen, liderii europeni nu mai sunt de acord cu acel coeficient de 1,6, care a fost solicitat de catre producatori, si vor reducerea drastica a acestuia.
Conform sursei citate, noul coeficient ar urma sa fie de 1,1875, ceea ce inseamna ca motoarele diesel Euro 6, care vor deveni obligatorii pentru masinile noi din 2017, ar urma sa emita doar 95 mg/km de oxizi de azot in conditii reale de trafic.
Producatorii auto europeni sustin ca atingerea acestui nivel redus de poluare va fi extrem de dificil de realizat, putand duce la scumpirea masinilor diesel pana cand acestea vor deveni inaccesibile pentru clienti, rezultand retragerea lor de pe piata.
Producatorii sustin ca nu numai autoturismele ar urma sa fie afectate, ci si vehiculele utilitare, cele care in momentul de fata sunt echipate preponderent cu motoare diesel.