Reţeaua Facebook va suferi o modificare de paradigmă a algoritmului ce setează tipurile de postări ce sunt afişate cu prioritate pe peretele utilizatorilor.
Prin aceste schimbări, Mark Zuckenberg susţine că se va mai pune accent pe ceea ce el numeşte interacţiune socială semnificativă, în dauna consumului pasiv de ştiri. Astfel, Facebook vrea să arate mai mult ca o comunitate în care prietenii să discute despre teme de interes, în dauna unui panou de ştiri la care utilizatorii reacţionează pasiv.
Specialiştii arată că aceste schimbări vin ca urmare a scandalului ştirilor false şi propaganda distribuită în timpul alegerilor, iar Facebook risca să fie "regularizat/reglementat" de guvernele sau autorităţile diverselor state în cazul în care nu venea cu schimbări.
Acum, odată cu implementarea aceastor măsuri vor deveni mai vizibile postările celor aflaţi în lista de presă, în schimb vor pierde agenţiile de ştiri.
Prin aceste schimbări vor creşte şi costurile reclamelor pentru brandurile şi publisherii ce vor să rămână în atenţia utilizatorilor prin postări sponsorizate.
Practic, prin această nouă modificare, Facebook alege prietenii în locul ştirilor. Alege să fie mai mult o reţea socială şi mai puţin o platformă de ştiri, ştiri care i-au dat atât de multă bătaie şi i-au atras atât de multe critici în ultima vreme.
Modificarea algoritmului va avea loc treptat, pe parcursul următoarelor luni. Sursa: b1.ro