În urmă cu un an, Google îşi lansa unul dintre cele mai ambiţioase proiecte din ultima vreme: Google+, o alternativă la Facebook, reţeaua de socializare a momentului. Astăzi, o analiză publicată de Mashable arată că anul acesta a fost unul plin de eşecuri pentru Google+.
Google+ arată bine pe hârtie: are 250 de milioane de utilizatori înregistraţi, aşa cum compania anunţa în urmă cu câteva zile. Pe 23 aprilie, Facebook anunţa că are 901 milioane de utilizatori, deci numărul acestora a crescut cu 200 de milioane de la lansarea Google+. Acesta este, poate, cel mai răsunător eşec pentru serviciul de socializare propus de Google: Facebook a crescut considerabil în acest an, deşi scopul său suprem era acela de a devansa serviciul lui Zuckerberg.
Un raport comScore arată că Google+ este un oraş fantomă la ora actuală. De ce? Potrivit raportului citat de Mashable, în luna februarie, un utilizator Google+ petrecea 3,3 minute înregistrat pe reţea, în timp ce un utilizator Facebook râmânea logat timp de şapte ore în aceeaşi perioadă.
Tot în primul an de existenţă, Google+ s-a aflat în centrul unui scandal: preşedintele companiei, Eric Schmidt, a insistat la utilizatorii să îşi folosească numele reale pe reţea, adăugând că "nimeni nu îi forţează să o utilizeze", dacă nu se simt confortabil cu această regulă. Utilizatorii preocupaţi de confidenţialitatea datelor personale de pe internet au ripostat la scurtă vreme. Preşedintele şi-a retras ulterior declaraţiile. Sursa: capital.ro