Încă de la începuturi, rețeaua de socializare Facebook a avut două coordonate esențiale: permanența și identitatea. Permanența înseamnă că orice face, spune sau postează un utilizator pe Facebook este înregistrat și niciodată șters. Facebook este ca un jurnal digital al vieții tale. Aminitirile și fotografiile te vor întâmpina de fiecare dată când te loghezi, scrie Business Insider.
Identitatea reprezintă și ea o componentă-cheie pentru Facebook. Mark Zuckerberg a realizat, cu zece ani în urmă, că legând persoanele de adresele de email ale școlilor/liceelor/facultăților unde învață poți transfera relațiile offline în mediul online.
Facebook este acum un pașaport pentru internet, oferindu-le oamenilor credibilitate în diverse situații, fie că se loghează pe un site partener sau că lasă un comentariu la postările unor prieteni.
Pe de altă parte, unele companii care au mizat pe o strategie opusă și s-au axat pe efemer și anonimitate au avut și ele succes. Snapchat le permite utilizatorilor că nimic din ce vor primite nu se va întoarce ulterior să-i bântuiască, iar Whisper și Rumr sunt aplicații care le permit utilizatorilor să posteze secrete în mod anonim.
Facebook a încercat să calce pe urmele aplicației Snapchat, mai întâi cu aplicația-pastișă Poke. Mai apoi, a venit o ofertă de achiziție în valoare de 3 miliarde de dolari, care a fost respinsă.
Jurnalistul Brad Stone susține că în curând Facebook va lansa mai multe aplicații care vor miza pe anonimat. „Noile aplicații îi vor șoca pe utilzatorii Facebook cu state vechi, pentru că va fi posibilă înregistrarea anonimă", susține americanul.
„Cred că suntem într-un punct în care adevăratele identități nu mai sunt atât de necesare. Este o povară să fii în permanență sub povara unei identități reale", i-a spus fondatorul Facebook, Mark Zuckerberg, lui Brad Stone. Sursa: realitatea.net