Un proiect comun româno-bulgar de consolidare a malului Dunării naşte dispute între oficialii din Transporturi ai celor două state. Lucrările, care trebuiau finalizate pe bani europeni încă din 2008, s-au blocat în neputinţa părţii române de a elabora un studiu de mediu. Cel puţin asta susţine Ivailo Moskovski, ministrul adjunct bulgar al Transporturilor, citat de Novinite. El precizează şi că o parte din cei circa 70 de milioane de euro alocaţi acestui proiect vor fi transferaţi de partea bulgară pentru extinderea reţelei de metrou de la Sofia.
Românii se plâng de "colaborarea greoaie"
Acuzelor de peste Dunăre le răspund oficialii români care invocă "colaborarea greoaie cu partea bulgară" drept motiv pentru insuccesul proiectului, scrie gandul.
"La ultima întâlnire româno-bulgară privind procedura de obţinere a acordului de mediu desfăşurată în martie 2011, reprezentanţii autorităţilor de mediu din Bulgaria ne-au informat că au extins ariile protejate NATURA 2000, astfel că studiile de impact asupra mediului trebuie reanalizate luând în calcul şi zonele noi adăugate", susţin reprezentanţii Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI). În plus, pe parcursul derulării contractului, toate observaţiile pe documentele elaborate de către consultant au fost transmise cu mari întârzieri de către autorităţile bulgare, mai afirmă aceştia.
Podul Calafat-Vidin, un alt proiect în ritm de melc
Istoria colaborările nefructuoase dintre autorităţi nu se limitează la acest eveniment. Podul care urmează să lege Calafatul de Vidin ar fi trebuit inaugurat încă de anul trecut însă nu este gata nici în ziua de astăzi. "În partea română avem angajamentul ferm al constructorilor că în iunie 2011 vor finaliza partea care le revine, dar vom sprijini şi partea bulgară să urgenteze lucrările", declara în septembrie 2010 ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. (DorohoiNews.ro)