Mobilitatea de formare continuă Comenius face parte din „Programul de învăţare pe tot parcursul vieţii”. Este un program care vine în sprijinul cadrelor didactice pentru a participa la cursuri în străinătate finanţate de Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei şi Formării Profesionale.
Perfecţionarea profesorului întotdeauna are un impact pozitiv şi asupra elevului. Dacă profesorul se perfecţionează înseamnă că este dornic să transmită informaţiile elevilor într-un mod cât mai plăcut iar în zilele noastre se pune mare accent pe metodele de predare – învăţare folosite de către profesori la clasă. Participarea la astfel de stagii de formare ajută cadrele didactice să descopere mai multe metode, tehnici de învăţare, jocuri noi, strategii didactice, toate acestea folosite la clasă cu succes în majoritatea cazurilor au un aspect pozitiv atât din punctul de vedere al profesorului cât şi din punctul de vedere al elevilor. Elevii învăţă cu mai multă dăruire şi interes dacă profesorul oferă elevilor motivaţie şi ore cât mai interesante.
Din punct de vedere al dezvoltarii personale,profesionale, participarea cadrelor didactice la cursuri de perfecţionare poate împrospăta interesul pentru disciplina pe care o predau ducând la îmbunătățirea competenţelor de utilizare a limbilor străine şi la posibilitatea adoptării unei abordări mai reflexive asupra modului de predare.
Stagiul de formare la care am luat parte, in urma obtinerii unei burse de mobilitate individuala la runda 30 aprilie 2010, s-a desfasurat in perioada 15-26 noiembrie 2010 in localitatea Oxford ,UK avand titlul Refresher Course in Practical, Creative Methodology for Overseas English Language Teachers.Institutia care a organizat cursul” Lake School of English”, este acreditata de catre British Council, membra a ENGLISH UK si QUALITY ENGLISH.
Activitatea de formare la care am participat a cuprins 46 de ore:21 de ore saptamanal de curs plus 4 ore(cate 2/saptamana)constand in activitati socio-culturale:vizite in locatii importante ale orasului gazda.In plus,am avut ocazia sa vizitam o scoala din suburbiile Oxfordului,luind contact direct cu atmosfera obisnuita a unei zile de scoala din UK. Participarea a fost una numeroasa: 13 cadre didactice din Ucraina, Italia, Polonia, Rusia, Bulgaria, Spania,Italia,Germania si Romania.
Cursul a fost gandit pentru profesorii de limba engleza din tari pentru care aceasta limba nu e cea nativa si care vor sa dobandeasca noi idei si sa-si largeasca bagajul de cunostinte practice si teoretice pentru a-si face lectiile mai comunicative,mai placute si mai eficiente dar,in egala masura, vor sa-si imbunatateasca propriile cunostinte de limba.
Cursul s-a desfasurat in principal sub forma unor ateliere de lucru, activitatile fiind gandite pentru a dezvolta increderea in sine si in acelasi timp colaborarea si sprijinul reciproc deoarece in majoritatea timpului profesorii participanti erau antrenati in echipe sau grupuri de 3-4 membri. Subiectele abordate erau puse in practica prin intermediul unei activitati si apoi discutate si comparate metodele lor de abordare la clasa,participantii fiind incurajati sa-si impartaseasca exemplele de buna practica in legatura cu acel subiect. De asemenea ni s-au prezentat diferite metode de predare-invatare noi(de exemplu utilizarea tehnologiei IT pentru a dinamiza si creste atractivitatea orelor de curs) cat si date ale unor cercetari recente in domeniul invatarii limbii engleze ca limba straina.
Intreagul continut al acestui curs alaturi de oportunitatea de a vizita locuri incarcate de istorie si farmec britanic(orasul Oxford cu vestita sa universitate,pub-urile si tavernele cu specific englez, muzeele si gradinile orasului, Londra cu extraordinarele sale embleme turistice si istorice, palatul Blenheim unde a vazut lumina zilei si a copilarit Winston Churchill) au facut din aceasta iesire o experienta memorabila si mi-a deschis apetitul pentru astfel de activitati dorindu-mi ca aceasta sa nu fie decat un inceput. (DorohoiNews.ro)
Autor: DorohoiNews.ro