Dorohoi News Logo

Donații pentru salvarea Casei Enescu de la Mihăileni și a Muzeului Nordului

Casa Enescu de la Mihaileni

Festivalul Zilele Nordului, continuă demersul început la ediția anterioară, când a mobilizat oamenii și resursele locului în folosul salvării unor clădiri de patrimoniu ale regiunii. În 2014, la Zilele Nordului s-a reușit reamenajarea Poienii celor Patru Stejari ai lui Ștefan cel Mare, transformată într-un parc, și a etajului întâi al conacului Balș, devenit acum Muzeul Nordului.

În 2015, din donațiile a mai multe persoane fizice și ale companiei Cemacon s-a reușit deja mobilizarea unor sume importante pentru continuarea lucrărilor la Muzeul Nordului și pentru contribuția la proiectul de salvare a Casei George Enescu de la Mihăileni. Proiectul de la Mihăileni, inițiat acum câțiva ani de către Societatea Internațională „George Enescu” din Viena, Ordinul Arhitecților din România și Fundația Pro Patrimonio, își propune salvarea casei în care marele compozitor și-a petrecut parte din verile copilăriei și trasformarea ei într-o academie de muzică.

„Am reușit deja să atragem donații de aproape 5000 de euro, dublu față de anul trecut. Parte din donații sunt în materiale de construcții sau în produse finite: compania Cemacon oferă o cantitate importantă de materiale de construcții pentru Casa Enescu, alți sponsori au produs vitrine pentru Muzeul Nordului, iar mai multe persoane private au făcut donații în bani pentru cele două proiecte”, declară Alex Teioșanu, co-fondator al Asociației Nord și al festivalului.

O modalitate inedită a strângerii de fonduri a fost participarea aceluiași Alex Teioșanu, vicepreședinte al Nord, la Maratonul Internațional de la Paris, cea mai importantă cursă europeană de profil. La Paris, Teioșanu a alergat pentru Casa Enescu și pentru Muzeul Nordului, invitându-i pe doritori să susțină cele două proiecte prin donații simbolice, în bani, pentru fiecare kilometru alergat de el în capitala Franței.

Buget dublu față de anul trecut

„Am reușit aproape să dublăm bugetul festivalului, față de anul trecut, ajungând acum la 20.000 de euro. Sunt bani puțini pentru un festival, foarte puțini, dar noi ne propunem în continuare să facem minuni cu acești bani. Și ne place să credem că reușim. Avem o atenție specială la a cheltui eficient, avem multe parteneriate de tip barter, în care furnizorii noștri susțin festivalul oferindu-ne gratuitate sau prețuri foarte bune la produsele și serviciile lor. La fel, artiștii care vin la ZN o fac de multe ori pro bono, dorind să susțină cauza noastră. Ne bucurăm că am reușit, după numai o ediție, să îi convingem pe partenerii de anul trecut să își mărească sensibil sprijinul financiar pentru festival – e cazul Primăriei Darabani și al BCR -, dar și să atragem parteneri noi, cum ar fi Bergenbier sau Cemacon. Companiile din regiune sunt însă mai reticente, se pare, la a investi în proiecte culturale și comunitare ca al nostru, singurul brand mare cu care am început acum o colaborare fiind compania Elsaco din Botoșani”, declară Ștefan Teișanu.

cultura
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web