Clubul Copiilor Dorohoi a fost, din nou, gazda unui schimb de experiență în cadrul unui proiect european din domeniul educației, cu titlul „Viitorul începe astăzi: practici de orientare şcolară şi profesională”.
Agenţia Naţională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educaţiei și Formării Profesionale din România (ANPCDEFP) a organizat, cu sprijinul Inspectoratului Școlar Judeţean Botoșani, în perioada 10-14 octombrie 2016, vizita de studiu ERASMUS+ „The future begins today: educational and professional guidance practices”, la care au participat cadre didactice din Italia, Estonia și Spania.
Pe parcursul vizitei de studiu, reprezentanţi din Estonia, Italia, Spania și Polonia au luat parte la activități precum:
-vizite în unităţi școlare care au derulat proiecte educaţionale europene, precum şi în alte instituţii educaţionale (Casa Corpului Didactic, Centrul Judeţean de Resurse și Asistenţă Educaţională, Clubul Copiilor Dorohoi);
-întâlniri cu responsabili din domeniul educaţiei, cadre didactice, elevi, autorităţi locale şi judeţene, având ca subiect tematica vizitei (impactul proiectelor educaționale europene asupra orientării școlare și profesionale a elevilor în alegerea carierei lor viitoare, combaterea părăsirii timpurii a școlii, includerea elevilor defavorizați și a celor cu CES);
-stabilirea de rețele pentru continuarea cooperării în cadrul programului Erasmus +.
Joi, 13 octombrie 2016, delegaţia a participat la activităţile de la Colegiul Naţional „Grigore Ghica”, Grădiniţa cu Program Prelungit „Ștefan cel Mare și Sfânt” și Clubul Copiilor din Dorohoi. Au fost prezentate unităţile școlare, activităţile specifice, proiectele derulate. La Colegiul Naţional „Grigore Ghica” a fost susţinută de către elevi activitatea demonstrativă „Impactul proiectelor educaționale europene asupra dezvoltării personale și profesionale a elevilor”, iar la Clubul Copiilor Dorohoi, au fost prezentate activități demonstrative din cadrul cercurilor artistice, care contribuie la dezvoltarea personală și profesională a elevilor, inclusiv a copiilor cu CES.
Vizita de studiu are ca scop punerea în valoare a impactului proiectelor finanţate din fonduri europene asupra orientării şcolare şi profesionale, a favorizării accesului tinerilor (inclusiv a celor cu nevoi educaţionale speciale sau provenind din medii sociale dezavantajate), pe piaţa muncii naţionale şi europene.
„Mă bucur că Inspectoratul Școlar Județean Botoșani ne-a ales pe noi pentru a prezenta exemple de bune practici în educația nonformală, cât și în integrarea copiilor cu CES în activitățile de dobândire a competențelor din domeniul cultural artistic și tehnico-aplicativ” a declarat pentru DorohoiNews, directorul Clubului Copiilor Dorohoi, prof. Marcel Dupu.