Dorohoi News Logo

Plata online a taxelor şi impozitelor ar putea fi taxată

taxe-impozite-plati-online

Persoanele fizice care plătesc impozitele online ar putea suporta, parţial sau integral, comisionul pe care primăriile îl vor achita băncilor care acceptă plăţi electronice prin sistemul naţional www.ghiseul.ro, autorităţile urmând să transmită cetăţenilor datele de autentificare, prin poştă.

Posibilitatea ca primăriile să solicite contribuabililor achitarea, parţială sau integrală, a comisionului pe care acestea îl vor achita pentru operaţiunile de plată online efectuate de cetăţeni este prevăzută în HG 1.235/2010 privind Sistemul naţional electronic de plată online a taxelor şi impozitelor utilizând cardul bancar (SNEP), care va fi disponibil la adresa web www.ghiseul.ro.
"Comisionul perceput de furnizorul de servicii de acceptare de plăţi electronice (...) poate fi suportat de către contribuabil, de instituţia publică sau în orice altă variantă aleasă de instituţia publică la momentul înregistrării în SNEP", potrivit hotătârii de guvern.
Pentru fiecare tranzacţie efectuată de un contribuabil, primăria va achita un comision de cel mult 2% din suma transferată de acesta, dar nu mai mult de 30 lei, potrivit unui proiect de ordin al Ministerului Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI).
Documentul a fost elaborat împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi Ministerul Finanţelor Publice şi va pune în aplicare Normele metodologice privind SNEP.
"Primăriile care se vor înscrie în SNEP îşi vor informa contribuabilii prin poştă cu confirmare de primire că, începând cu o anumită dată, pot accesa www.ghiseul.ro printr-un user şi o parolă. După ce s-au autentificat în sistem, aceştia pot afla ce taxe şi impozite au de plătit către autoritatea locală de care aparţin şi vor putea să le achite online cu ajutorul unui card bancar", a declarat pentru MEDIAFAX Marius Fecuiru, secretar de stat în MCSI.
Potrivit proiectului de ordin la MCSI, pe lângă comisionul aferent fiecărui transfer online, primăriile vor plăti instituţiei de credit acceptatoare de plăţi electronice şi un comision de cel mult 300 de euro (echivalentul în lei) pentru verificarea conformităţii transferului de date cu specificaţiile standard ale SNEP, care se va percepe o singură dată, la înregistrarea instituţiei publice în SNEP.
În plus, autorităţile administraţiei publice centrale şi locale vor mai achita şi o sumă de bani aferentă transferării sumelor din contul colector (deschis la respectiva instituţie de credit) în cel al Trezoreriei statului, care nu va depăşi nivelul comisionului standard practicat de instituţiile de credit pentru decontarea ordinelor de plată de mică şi mare valoare. (DorohoiNews.ro)
 

economic
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web