Dorohoi News Logo

Ce variante ai ca să scapi de taxa auto

inmatricularibulgaria

Cei care vor să scape de taxele mari de înmatriculare de la noi vor mai avea la îndemână soluţia "Bulgaria", deşi implică unele riscuri.

Comentarii ca "Adio, maşini de Bulgaria", "conservele bulgăreşti vor dispărea de pe şosele", şi alte zeci asemenea anunţă sfârşitul înmatriculărilor peste Dunăre.

S-ar putea să nu fie însă aşa. Cei care au făcut o afacere din acest lucru sunt departe de a trage obloanele. "Deocamdată suntem în stand-by, aşteptăm să vedem ce formă va avea legea. Vom avea însă soluţii, în ultimă instanţă vom recurge la servicii de închiriere către clienţi", spune Marc Vornicu, proprietarul unei firme înregistrate în Bulgaria care oferă astfel de servicii.
 
Există mai multe variante, însă niciuna lipsită de riscuri. Trecerea în proprietatea unei firme din Bulgaria pare cea mai bună soluţie, dar cu riscuri multe şi mari.Alegerea firmei potrivite este esenţială:  una neserioasă vă poate pune, fără să vreţi, în situaţia de a circula cu o maşină fără asigurare, ITP sau chiar neînmatriculată.

Dincolo de subterfugiile pe care le caută fiecare pentru a intra în legalitate, rămâne cauza: taxa de primă înmatriculare din România. Potrivit lui Marc Vornicu, amploarea fenomenului este mai mare decât cred autorităţile: "Doar în Ruse s-au înmatriculat 30.000 de maşini din 2007 şi până acum, plus cele din alte zone ale Bulgariei".

Din 2007 până acum, numai în Ruse au fost înmatriculate circa 30.000 de maşini

5 MODALITAŢI DE A SCĂPA DE COSTURI MARI

1 ÎNMATRICULARE PE FIRMĂ DIN BULGARIA.
Proprietarul fiind străin, maşinile nu intră sub incidenţa interdicţiei din lege. Riscul este ca firma să nu înregistreze maşina la fisc sau, mai rău, să o radieze pentru a scăpa de taxe.

Este bine să cereţi chitanţe de la orice cheltuială şi să fiţi prezenţi la procedurile de înmatriculare. De asemenea, un istoric de înmatriculări cu plata tuturor taxelor, dovedit cu documente, dă o idee asupra seriozităţii firmei. Actele trebuie să fie suficient de clare pentru a fi sigur că rămâneţi, de facto, proprietarul maşinii.

2 PE NUMELE ALTCUIVA.
Înmatricularea pe numele unei cunoştinţe din România poate părea o soluţie interesantă. În actele maşinii nu scrie dacă reşedinţa proprietarului este în România sau în Bulgaria.

Dar nu este o variantă recomandată. În primul rând este ilegală, chiar ar fi depistată problema de către poliţie. În al doilea rând, nu este nevoie de verificări prea amănunţite pentru a se descoperi că maşina este a unei persoane din România.

3 REVÂNZARE LA CUNOSCUŢI.
Teoretic, după cele 90 de zile maşina ar putea fi vândută unui cunoscut şi apoi înmatriculată pe numele acestuia. Darnu este indicat. Poliţia va avea o bază de date cu maşinile oprite deja în trafic, şi se va putea vedea că ele au mai fost deja înmatriculate pe numele unui rezident român.

Mai mult, ar fi nevoie de câte o nouă înmatriculare, deci de alţi bani plătiţi în Bulgaria. În total, sumele plătite în acest fel ar ajunge la fel de mari ca şi cele pentru înmatricularea în România.

4 INFIINŢAREA UNEI FIRME.
Dacă nu puteţi înmatricula maşina, puteţi cu siguranţă să înfiinţaţi o firmă în Bulgaria. Înfiinţarea unei firme poate costa şi 300-350 de euro, iar cea a maşinii tot cam atât.

Este un cost mai mare decât direct pe firma altcuiva, dar poate fi mai convenabil mai ales pentru cei cu maşini ceva mai scumpe şi cu motoare mari. Astfel evitaţi riscurile şi plătiţi oricum mai puţin decât în România. Pot exista costuri în plus cu contabilitatea, dar nu foarte mari.

5 ALTE SOLUŢII.
Puteţi obţine rezidenţă în Bulgaria şi înmatricula maşina. Există chiar firme care facilitează demersul, pentru circa 300 de euro. Proiectul de lege vorbeşte totuşi despre persoane cu "domiciliul sau reşedinţa" în România, iar domiciliul rămâne în ţara noastră, deci este o variantă riscantă. O altă posibilitate este înmatricularea pe numele unui rezident, în Bulgaria. Sursa: evz.ro

economic
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web