V-aţi trezit vreodată cu cardul gol fără să ştiţi motivul? Nu daţi vina pe memorie, este posibil să vă fi abonat, din greşeală, la serviciul direct debit al băncii.
Ca în orice relaţie care devine serioasă, e bine să te gândeşti de cel puţin două ori înainte de a spune da băncii. Mai ales de când, în lipsa unei activităţi măcar modeste de creditare, băncile încearcă tot felul de inovaţii şi parteneriate pentru a-şi majora veniturile. Vânzarea de asigurări prin telefon este un exemplu, iar serviciile oferite clienţilor, cum ar fi plata facturilor la utilităţi direct din contul personal, constituie o ofertă frecventă, pe care o primeşti în agenţiile bancare.
Aceste servicii au avantajele lor evidente, însă doar atunci când sunt accesate în mod voluntar şi numai în condiţiile în care clientul cunoaşte, până în amănunt, termenii şi condiţiile contractului.
În caz contrar,efectul activării acestor servicii nu poate fi decât absolut nedorit. De exemplu, senzaţia pe care o resimţi când banii se evaporă de-a dreptul din contul tău, fără să ai măcar cea mai vagă idee ce s-a întâmplat, nu este deloc plăcută. Te gândeşti la fraude informatice (mai ales că sunt la modă), la cunoştinţele care poate ţi-au aflat codul PIN şi încerci să reconstitui în minte traseul din ultima lună. Te gândeşti la orice, mai puţin la faptul că beneficiezi de serviciul direct-debit, care permite băncii să transfere sume de bani către furnizorii de utilităţi la care eşti abonat.