O decizie a Comitetului director al Agenţiei de Dezvoltare Regională Nord Est a marginalizat judeţul Botoşani la absorbţia fondurilor europene.
Legislaţia specifică faptul că proiectele ce se depun pentru cofinanţare cu fonduri UE se analizează în funcţie de criteriul datei depunerii. Regula a fost însă schimbată la începutul anului 2008, când au început primele plăţi pentru perioada bugetară 2007-2013. Astfel s-a decis să se analizeze în funcţie de suprafaţa judeţului, un criteriu ce dezavantaja judeţul Botoşani şi avantaja spre exemplu Suceava, judeţul de unde provenea preşedintele ADR Nord Est, Gheorghe Flutur.
La deschiderea liniilor de finanţare, judeţul Botoşani avea depuse 16 proiecte ce aşteptau analiza, din care 10 pe infrastructură. Proiectele au rămas în rezervă în toţi aceşti ani, iar judeţul Botoşani a ajuns să aibă doar trei proiecte finalizate pe modernizarea drumurilor judeţene, două în stadiul de implementare şi alte trei cu promisiunea finanţării.
Cele trei sectoare finalizate sunt Lozna - Mihăileni, pe o lungime de 12,8 kilometri şi cu o valoare a proiectului de 39 de milioane de lei, Mihălăşeni cu o lungime de 7 kilometri şi cu o valoare de 18 milioane de lei şi Cristineşti - Oroftiana cu o lungime de 13 kilometri şi o valoare de 49,3 milioane de lei, scrie botosaninews.
Cele două sectoare aflate în lucru sunt Pădureni - Buda în lungime de cinci kilometri şi cu o valoare a proiectului de 14,6 milioane de lei şi Cristineşti - Racovăţ, 9,9 kilometri cu 12,7 milioane de lei. Până la închiderea bugetară pe fonduri europene 2007-2013 se mai aşteaptă finanţare pentru Cerbu - Dracşani, 7,7 kilometri, Călăraşi - Libertatea, 5 kilometri şi Botoşani – Curteşti - Cristeşti, 13 kilometri.
Având în vedere faptul că fondurile europene post-aderare sunt disponibile de şase ani, numărul kilometrilor de drum judeţean modernizat este extrem de mic comparativ cu lungimea totală aflată în administrare, respectiv 610 kilometri.