Comerţul electronic are creşteri anuale impresionante. Încercând să ţină pasul cu prefacerile din business, Fiscul îşi propune o strategie de control specifică acestui domeniu.
Creşterile de la an la an ale afacerilor din zona comerţului electronic nu pot fi neglijate de Fisc, care trebuie să se adapteze modificărilor pieţei, scrie Capital.ro.
Reorientarea clienţilor către magazinele online şi serviciile electronice impune o nouă abordare şi din partea autorităţilor fiscale, mai ales când, pentru acest an, de exemplu, estimările arată că piaţa de profil va atinge un miliard de euro.
Acolo unde sunt bani mulţi, care implicit pot aduce încasări pe măsură la buget, apare inevitabil Fiscul.
Aşa cum rezultă din precizările Fiscului, principala metodă este corelarea nivelului de trafic de date cu raportările privind rezultatele financiare. Iar rezultatele financiare nu sunt deloc neglijabile.
În strategia pentru 2013-2017, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală arată că unul dintre obiective este „implementarea şi dezvoltarea controlului comerţului electronic".
Capital a cerut mai multe informaţii, dorind să afle care sunt criteriile şi metodele pe care le folosesc inspectorii şi în ce măsură înţeleg aceştia particularitatea noului business.
„Controalele efectuate de Direcţia Generală Antifraudă Fiscală cu privire la comerţul electronic au în vedere identificarea operaţiunilor generatoare de obligaţii fiscale derulate de părţile implicate în aceste tranzacţii, ţinând cont de specificul acestui domeniu. În cadrul evaluării de specialitate, se face o abordare distinctă între activităţile de piaţă electronică şi comerţ electronic, respectiv verificarea furnizorilor serviciilor informatice şi verificarea părţilor implicate în operaţiuni de piaţă electronică. Astfel, în domeniul pieţei electronice, controlul specific are în vedere, printre altele, identificarea deţinătorilor de site-uri de comerţ electronic şi corelarea nivelului de trafic de date cu raportările privind rezultatele financiare depuse de administratorii site-urilor la organele fiscale. În cazul verificării comerţului electronic, sunt utilizate informaţii cu privire la statutul juridic şi fiscal al vânzătorilor şi al mărfurilor comercializate. După caz, se solicită colaborarea cu specialiştii din ANCOM", explică reprezentanţii ANAF. Sursa: realitatea.net