Dorohoi News Logo

ANAF-ul arde sute de firme și zeci de mii de români care lucrează afară

ANAF

Din luna decembrie ANAF a reinterpretat legislația care prevede cum sunt plătiți românii care muncesc la firme românești din afara țării. Adică cei detașați la lucrări din construcții, cei care muncesc în transportul internațional sau piloții de la TAROM. În general, toată lumea care muncește afară pentru o firmă din România.

Până acum, majoritatea celor care se aflau în situația asta era plătită cu un salariu în România, în general minimul pe economie și cu diurna țării respective. De exemplu, în construcții, muncitorii aflați în Germania, primeau 14,5 euro pe oră că așa este trecut în legea lor, ca să nu faci concurență neloială. Lângă banii ăștia, companiile mai puneau câteva taxe locale, iar muncitorilor li se lua un impozit, dar banii erau restituiți la finalul fiecărui an calendaristic. De 20 de ani, acesta a fost sistemul și nimeni nu a fost deranjat.

Din ianuarie, însă, ANAF-ul consideră toate aceste diurne drept venituri salariale. Ceea ce, după mine, este perfect adevărat. Numai că nu aplică pentru viitor noua interpretare, care nu rezultă din nicio nouă prevedere, ci direct pentru trecut. Așa că s-a pornit un val masiv de controale pe firmele de construcții care trebuie să dea bani înapoi din trecut. Bani pe care nu i-au încasat niciodată. Aproximativ 40 la sută din suma primită. În cazul firmei care mi-a semnalat speța, ar fi de restituit 4 milioane de euro, bani pe care oamenii de acolo pur și simplu nu-i au. Drept urmare, singura soluție la îndemână este intrarea în insolvență. Dacă într-adevăr ar plăti, în subsidiar, mișcarea s-ar întoarce chiar împotriva muncitorilor care ar trebui să returneze parte din banii primiți.

ANAF-ul a încercat la finalul anului trecut o mișcare similară cu șoferii de TIR-uri, doar că noi eram prea ocupați să vedem asta, pentru că tocmai se schimba puterea. Scandalul în culise a fost atât de mare încât ministrul Vâlcov a oprit toată mișcarea. Mai ales că, dacă o aplica, trebuia să ardă rău TAROM-ul și ar fi fost imposibil. Toți piloții sunt plătiți așa.

E doar încă o dovadă că nu te afli în fața unui stat sănătos la cap. Nimeni nu s-ar opune dacă reglementarea ar fi aplicată de anul viitor sau de mâine, dacă vreți. Dar să te duci să iei bani din trecut de la oameni, pe un vid legislativ, este chiar un șmen. sursa: striblea.ro

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un simplu „Click” - „Îmi place”, comunității noastre de cititori de pe pagina de Facebook.



 

economic
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web