Dorohoi News Logo

Nu permiteţi abuzurile băncilor. Reclamaţiile sunt simple şi eficiente

credit

În momentul în care constată o neregulă în contractul cu banca, clienţii tind să închidă ochii şi să accepte ceea ce le cere banca sau încearcă soluţionarea amiabilă. Totuşi, o asemenea situaţie este un precedent periculos. Toleranţa sau necunoştinţa unora încurajează instituţia financiară să persevereze în comportamentul abuziv, ba chiar să depăşească flagrant limitele, în unele cazuri. Iar practicile abuzive nu se regăsesc numai în cazul băncilor, ci şi în cazul instituţiilor financiare non-bancare.

Atunci când lucrează cu instituţiile financiare, clienţii trebuie să înţeleagă faptul că, în mod legal, orice informaţie este transparentă. Dacă un angajat al instituţiei încearcă să ascundă anumite informaţii sau dacă în contract apar mai puţine costuri decât se achită faptic, atunci situaţia trebuie tratatată cu seriozitate. Banca respectivă sau acea instituţie financiară non-bancară abuzează de drepturile pe care le are. Peste 6.000 de persoane au depus reclamaţii la ANPC între 2012 şi 2013 şi 40% dintre aceastea au fost declarate întemeiate, după investigaţii. Cei mai mulţi clienţi se plâng de:

    Nerespectarea clauzelor contractuale
    Neînscrierea în contractul de credit a tuturor comisioanelor
    Existenţa clauzelor abuzive
    Perceperea comisionului de risc
    Neînchiderea conturilor solicitate
    Informare incompletă şi/sau incorectă
    Eliberare de card cu întarziere
    Blocare cont
    Modificare dată de plată scadentă
    Neeliberare document de stingere a obligaţiilor de plată
    Neeliberare grafic de rambursare
    Lipsa unei copii a contractului
    Refuz reeşalonare
    Mărire rată lunară de credit
    Popriri abuzive pe salariu/pensie
    Refuz creditare
    Tratament preferential la ghişeu pentru clienţii băîncii faţă de nonclienţi.

Toate aceste probleme şi multe altele au fost descoperite de ANPC şi sancţionate în consecinţă, în urma controalelor efectuate. Între 2012 şi 2013, peste 400 de filiale bancare şi IFN-uri au primit amenzi în valoare de 3,64 milioane lei, potrivit datelor publicate de instituţie. Cea mai mare amendă a fost de 80.000 lei.

„Serviciile financiare trebuie să fie transparente, mai ales în condiţiile economice pe care le parcurgem, când multora le este greu oricum să îşi returneze creditele. Nu trebuie să existe ambiguităţi care să trădeze încrederea clienţilor. Totuşi, încă există multe bănci care nu prezintă în oferte, uneori nici în contracte, toate costurile pentru serviciile prestate. Tocmai de aceea, noi vom desfăşura acţiuni de control ori de câte ori este necesar”, au declarat oficialii ANPC.

Potrivit ANPC, numărul reclamaţiilor în domeniul bancar au fost ceva mai puţine în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În schimb, a crescut numărul nemulţumirilor legate de activitatea instituţiilor financiare non-bancare. Sursa: imopedia.ro

 

DorohoiNews.ro



Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web