Dorohoi News Logo

Colegiul Național „Grigore Ghica” Dorohoi: Competiția Națională de dezbateri World Schools

Competiția Națională de dezbateri World Schools

 „S-ar putea să greseşc şi s-ar putea să ai dreptate, dar prin efortul nostru ne-am putea apropia de adevăr” - Karl Popper
     
În perioada 8-11 noiembrie 2012, s-a desfăşurat la Slănic Moldova, Competiţia Naţională de dezbateri Word Schoools, partea a III-a a proiectului “Tinerii în viaţa comunităţii - comunicarea socială”, proiect iniţiat şi organizat de ARDOR (Asociaţia Regională de Dezbateri, Oratorie şi Retorică) Moldova, în parteneriat cu Consiliul Naţional al Elevilor, ARDOR Dobrogea şi ARDOR Oltenia,  şi  finanțat de Autoritatea Națională pentru Sport și Tineret.
  
Elevii cu experiență în domeniul dezbaterilor și membrii Consiliului Național al Elevilor au format cele 22 de echipe mixate, moţiunile discutate fiind: “Ar trebui ca în învățământul superior să fie admiși candidații care au desfășurat activități de voluntariat în timpul liceului” şi “Interzicerea rețelelor de socializare este justificată.”
    
Reprezentanţii Colegiului Naţional „Grigore Ghica” Dorohoi - Cărăuşu Andreea (clasa a XI a E ), Ifrim Elisabeta ( clasa a IX –a C ) şi Rotariu Eduard (clasa a XI a E) -  au participat la această competiţie, elevele Cărăuşu Andreea şi  Ifrim Elisabeta obţinând Menţiune, echipele lor clasându-se în primele 8 dintre cele 22 participante.
   
Dezbaterile au apărut încă din Grecia antică, fiind o expresie a democraţiei populare. Dezbaterile formale au fost reintroduse ca metodă de educaţie la sfârşitul secolului al XIX-lea, când primele competiţii de dezbateri au fost organizate în universităţile de pe coasta de est, în vestul Statelor Unite şi în California.
    
Cluburile de dezbateri din cadrul ARDOR utilizează formatele de dezbateri Karl Popper - adresat în principal elevilor de liceu, Parlamentare - adresat în principal studenţilor şi World Schools Style - adresat elevilor de liceu. Aceste formate au în comun abordarea unei teme (afirmaţii) din două perspective diametral opuse. Astfel, există 2 echipe alcătuite din 3 membri, dintre care una trebuie să susţină şi cealaltă trebuie să nege/combată tema pusă în discuţie, echipele fiind denumite afirmatoare (Guvern), respectiv negatoare (Opoziţie). Această abordare, de tip pro-contra, le dezvoltă  participanţilor capacităţile de a analiza probleme controversate din multiple perspective, oferindu-le o imagine nedistorsionată de prejudecăţi, îi obligă să emită judecăţi asupra unui fenomen sau fapt folosind criterii obiective, şi totodată să apere o poziţie folosind argumente susţinute de dovezi şi nu de opinii.
    
În esenţă, tehnicile de dezbateri dezvoltă toleranţa făţă de opiniile adverse, gândirea critică, persuasiunea, concizia şi claritatea în exprimare, ascultarea activă şi critică, capacitatea de argumentare, stilul de prezentare într-o apariţie publică şi abilităţile de lucru în echipă. (prof.coord. Ifrim Monica.) (DorohoiNews)

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web