Vineri, 21 februarie 2014, la Şcoala Gimnazială nr.2 Hilişeu Crişan a avut loc lansarea programului de activităţi „Educatia invinge bariere!". Programul face parte dintr-un proiect mai amplu ZEP (Zona de Educatie Prioritara), initiat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei Bucureşti cu sprijinul Reprezentanţei UNICEF în România, în cadrul campaniei „Hai la şcoală!". Prin acest proiect se urmăreşte creşterea gradului de participare la educaţie şi în acelaşi timp reducerea riscului de abandon şcolar pentru copiii din mediile defavorizate sau pentru cei cu dificultăţi de învăţare.
In cadrul proiectului sunt implicati pe langă Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei Bucureşti si alti parteneri precum: Agentia Impreună, Holt România şi CRIPS care actionează pe mai multe nivele, spijinind cadrele didactice in demararea unor activităţi de variate, cum ar fi:
- activităţi de consiliere a părinţilor, astfel încât aceştia să devina parteneri reali în educaţia copiilor şi în activităţile şcolii şi nu doar simpli spectatori;
- cursuri de educatie parentală care vizează activarea resurselor parentale intrinseci, mărirea competenţelor şi abilităţilor, promovând în acelaşi timp o imagine realistă despre provocarea şi bucuria de a fi părinte, oferind părinţilor posibilitatea de a se redescoperi pe ei înşişi, de a-şi îmbunătăţi comunicarea şi a-şi dezvolta abilităţile necesare îndeplinirii rolului de părinte;
- program de activităţi (confectionarede costume şi brâie populare tricolore pentru programe artistice, confectionare de cosulete din nuiele, amenajarea unui parc in curtea scolii) în care să se implice deopotrivă elevi, cadre didactice, părinţi şi me mbrii ai comunităţii cu scopul de a crea o relaţie autentică, pozitivă menită să faciliteze relaţia scoala - comunitate si sa valorifice potentialul formator al familiei in vederea optimizarii relatiei parinte-copil, scoala-familie.
La lansarea programului de activităţi, care a avut loc la Şcoala Gimnazială nr.2 Hilişeu Crişan, au participat părinţii copiilor implicaţi în proiect, cadrele didactice, precum şi reprezentanţi ai comunităţii locale.
Lansarea proiectului a avut un feed-back pozitiv din partea comunităţii, părinţii arătandu-şi disponibilitatea de a se implica în activităţile care vor fi derulate in cadrul proiectului si apreciind faptul că se încearcă în cadrul şcolii reînvierea unor tradiţii locale şi valorificarea timpului si resurselor existente în vederea creării unui ambient plăcut.
Prin acest proiect cadrele didactice si-au propus nu doar să creeze un spectru larg de oportunităţi de implicare a părinţilor în activităţile şcolii, ci şi restabilirea încrederii comunităţii în instituţia educaţională.