Șefa Inspectoratului Școlar Județean, Mihaela Huncă, atrage atenția cadrelor didactice cu privirre la faptul că notele de la evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a nu se trec în catalog și nici nu se fac publice.
Calendarul evaluărilor stabilit de MEN este următorul:
- 28 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba Română
- 29 mai 2014: evaluare naţională, IV - Matematică
- 30 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba maternă
- 2 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba română
- 3 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba maternă
- 4 iunie 2014: evaluare naţională, II - Matematică
- 5 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Limbă şi comunicare
- 6 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Matematică şi Ştiinţe ale naturii
Testele sunt de nivel mediu şi seamănă cu evaluările internaţionale, cum e PISA, care se practică de 30 de ani în lume şi la care România participă din anul 2000, pe bază de eşantion.
Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunțat că nu va fi un regim special de testare, examenele se desfăşoară în clase, vor primi mai multe numere şi nu vor exista camere de luat vederi, pentru că nu sunt examene propriu-zise. Se va publica doar un raport naţional la final, ca „o evaluare de sistem, o diagnosticare”.
Timpul alocat pentru fiecare probă diferă de la o clasă la alta, fiind de 25 de minute la clasa a II-a şi de o oră la clasele a IV-a şi a VI-a.
„Ne interesează în ce măsură elevii ştiu să citească un text, să-l înţeleagă şi să rețină o informaţie. Testele sunt diferite, dar identice ca tip de structură. Subiectele se derulează pe mai multe pagini, examenul fiind de nivel mediu. Rezultatele evaluărilor nu se trec în catalog, nici nu se vor afișa clasamente; ele se trec doar în portofoliul elevului și de asemenea rezultatele nu vor fi publice pentru că de fapt ne interesează să evaluăm sistemul să vedem exact pe anumite competențe cum stăm. Este interzis a se trece aceste rezultate în catalog pentru că nu se vrea decât o evaluare în funcție de niște obiective naționale, să vedem exact cum stăm în funcție de ceea ce se întâmplă la nivel național și unde sunt golurile ca profesorul să poată interveni la timp, nu să așteptăm evaluarea de la clasa a VIII-a”, a declarat Mihaela Huncă, inspector general al IȘJ Botoșani.