Cu entuziasm și curiozitate, elevii și preșcolarii din Cristinești, Dragalina, Baranca, Dămileni și Fundu Herții au participat la fiecare activitate desfășurată în cadrul programului Săptămâna Școala Altfel: „Să știi mai multe, să fii mai bun”.
Bucurându-se de atenția cadrelor didactice și de preocuparea acestora de a stârni interesul prin activitățile propuse, elevii și-au manifestat recunoștința pentru oportunitatea de a explora, o dată pe an, alte dimensiuni ale educației.
După ce au pătruns misterul cărților în prima zi din această săptămână, elevii au dedicat o zi unei probleme de actualitate cu care societatea se confruntă tot mai mult - violența-, realizând pliante, postere cu mesaje anti-violență și implicându-se în dezbateri pe tema violenței. Mai mult decât atât, cei mici au învățat că „prietenia construiește”, au vizionat filmulețe și au discutat împreună cu cadrele didactice despre simpla soluție la problema violenței - bunătatea și dragostea de aproape. Totodată, elevii au avut parte de o lecție de bune maniere, instituind reguli de comportament pentru propria clasă. Pentru că soarele nu a stat multă vreme ascuns, au fost organizate concursuri sportive, trezind atât în cei micuți, cât și în cei mari, spiritul de competiție și, nu în ultimul rând, cel de echipă. Cei mai activi dintre elevi au fost premiați.
Nu au lipsit activitățile de ecologizare, fiecare elev dovedind conștientizarea rolului important pe care îl are omul în conservarea naturii. Pe lângă colectarea de deșeuri, elevii au construit căsuțe pentru păsări, punându-și la lucru imaginația, creativitatea și simțul artistic.
De asemenea, în ton cu evenimentele creștine sărbătorite, la sfârșitul săptămânii elevii au încondeiat ouă și au refăcut - în imagini- Povestea Paștelui, amintindu-și de Răstignirea Mântuitorului și de tradițiile respectate de secole de către poporul român. Totodată, elevii au fost familiarizați și cu modul în care alte țări sărbătoresc Sfintele Paști.
Săptămâna a fost încheiată cu succes, iar activitățile defășurate, prin dinamica și diversitatea lor, i-au făcut pe elevi să se simtă parte dintr-o școală cu adevărat „altfel”.