Dorohoi News Logo

„Școala – armonie și prietenie” activitate desfășurată la Liceul Tehnologic Special „Ion Pillat” Dorohoi - FOTO

activitate Ion Pillat Dorohoi

„Școala – armonie și prietenie” activitate desfășurată de către elevii Liceului Tehnologic Special „Ion Pillat” și Școala Gimnazială „Dimitrie Romanescu” Dorohoi.

A 17-a ediție a Săptămânii Educației Globale, program facilitat de Centrul Nord-Sud al Consiliului Europei, se desfășoară în perioada 16-20 noiembrie 2015, având ca tema: „Egalitatea trebuie să fie reală”/ „Make Equality Real”.

Educația globală (care cuprinde educația pentru dezvoltare, educația privind drepturile omului, educația interculturală, educația pentru pace și soluționarea conflictelor), se fundamentează pe înțelegerea problemelor fundamentale ale cetățeniei globale:

Conștientizarea trăirii într-o lume globalizată și a rolului nostru ca cetățeni ai acestei lumi; Atitudini de respect pentru diversitate și abilități de comunicare interculturală; Înțelegerea cauzelor și a efectelor problemelor majore care afectează lumea; Oportunități de a concepe si a lua măsuri pentru a face lumea un loc mai echitabil și durabil.

Săptămâna Educaţiei Globale încurajează elevii şi cadrele didactice să exploreze activităţi educaţionale pentru cetăţenie globală. Este o ocazie pentru a aborda probleme legate de diversitate şi inegalitate la nivel local cât şi la nivel global, cu o înţelegere a problemelor de bază ale cetăţeniei globale şi responsabilităţii.

Miercuri, 18 noiembrie 2015, elevii claselor a-VIII a A, a – XI – a, îndrumați de prof. Chițac Iulia (consilier educativ), prof. Constantin Mihai au desfășurat activitatea „Școala – armonie și prietenie” având ca parteneri un grup de elevi de la Școala Gimnazială „Dimitrie Romanescu” Dorohoi, însoțiți de educator Mitrofan Florentina, prof. Tataru Simona, prof. Ghebac Elena (consilier educativ), scopul acestei întruniri fiind sprijinirea și promovarea intrgrării în comunitate a copiilor cu dizabilități printr-un proces de normalizare a vieții acestora.

Activitatea a decurs prin desenarea propiului chip, după imaginația fiecăruia, și care să exprime veselia, tristețea… exprimarea liberă a gândurilor și sentimentelor. Rezultatul activității a fost un copac cu chipuri, care a creat o atmosferă destinsă, cu discuții asupra desenului realizat de fiecare în parte.

Sperăm ca astfel de activităţi să trezească în fiecare dintre cei implicaţi dezvoltarea însușirilor positive ale personalității copilului.

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web