Educaţia incluzivă înseamnă că toţi copiii şi tinerii învaţă împreună în structuri obişnuite ale învăţământului preşcolar, şcolar şi superior. Incluziunea implică ca toţi elevii să participe în viaţa şi activităţile şcolii, indiferent de nevoile pe care le au. Incluziunea este văzută ca un proces continuu de depăşire a barierelor de învăţare şi participare pentru toţi copiii şi tinerii.
Copiii învaţă tot timpul atât în cadrul grădiniței, cât şi în afara ei. Copiii cu dificultăţi de învăţare au o altă manieră şi un alt ritm de învăţare, spre deosebire de alții. În momentul în care copilul întâmpină probleme în procesul de învăţare, trebuie să vedem dacă în cadrul grădiniței/şcolii nu există ceva care îl împiedică pe acesta să înveţe.
Această abordare este diferită de abordarea tradiţională în care se presupune că, dacă un copil are dificultăţi de învăţare, acel copil este o problemă şi el trebuie să se schimbe şi nu grădinița/şcoala. Abordarea incluzivă cere ca instituția de învățământ să aibă atenţia concentrată asupra copiilor, să aprecieze diferenţele dintre ei şi să adapteze aceste diferenţe.
Tematica acestui proiect vizează promovarea strategiilor de integrare şi incluziune a copiilor cu CES.
SECȚIUNILE CONCURSULUI:
Secțiunea I:
Desfășurarea unor activităţi creative, sportive sau cultural-artistice, împreună cu preșcolarii/elevii și copiii cu CES, respectând tema concursului.
Secțiunea a II-a:
Realizarea unor lucrări plastice (desene, picturi, colaje, aplicații), de către preșcolari/elevi și copii cu CES, respectând tema concursului.
CONSIDERAȚII GENERALE:
Concursul se adresează grădinițelor și școlilor (clasele I-IV) din județul Botoșani, care desfășoară activități cu copii cu CES.
Concursul este fără taxă de participare.
Perioada de înscriere în concurs este 14 martie - 1 iunie 2016, pe adresa de e-mail [email protected].