Ziua Europeană a Limbilor 2016 (ZEL) a prilejuit, la Colegiul Național „Grigore Ghica”, Dorohoi, o serie ceva mai lungă de manifestări, pregătite și derulate pe parcursul săptămânii trecute.
Scopul acestor activități a fost acela de a arăta că unul dintre cele mai puternice simboluri ale Europei este tocmai coexistența armonioasă a numeroase limbi naționale, ce pot servi drept punte de legătură între oameni și pot deschide calea către alte culturi, promovând înțelegerea reciprocă.
Competențele lingvistice sunt, în lumea contemporană, o necesitate și un drept pentru TOȚI – acesta este un mesaj foarte important al Zilei Europene a Limbilor. Multilingvismul este un fenomen complex, iar persoanele cunoscătoare a mai multor limbi străine pot depăși mult mai ușor barierele culturale dintre țări. Așadar, obiectivul principal al manifestărilor desfășurate cu prilejul acestei zile a fost acela de a-i conștientiza pe elevii colegiului în legătură cu diversitatea lingvistică a Europei, cu menținerea și încurajarea ei.
Rolul de organizatoriaiactivităților le-a revenit, firește, profesorilor de limbistrăineailiceului, care au urmăritimplicareacâtmaimultorelevi.Iaracțiunilederulate au fosturmătoarele:
-Încadrulproiectului„Diversitateeuropeană”, organizat de doamnaprofesoarăIulia-Maria Stoicaîmpreună cu clasa a XI-a B, elevii au realizatplanșe cu țărileEuropei, prezentândsalutul specific înlimbileacestorașicâtevacitatereprezentativepentrufiecarețară. Au mairealizat un Copac al Europei, în care suntvizibilesteagurilețăriloreuropene, iarîn final – o prezentareîn power point a simbolurilorcâtorvadintreacestețări
-Doamnaprofesoară Claudia Jîșcanuacoordonatactivitățile: „Le pouvoir des langues” (un concurs de logo-uripentrufiecarețarăeuropeanăreprezentată, scopulfiindpromovareași a limbilormaipuținstudiateînșcoală); „Dix choses moinsconnuessur les europeens” (concurs petemadiferitelorparticularitățiculturaleșigeografice ale țăriloreuropene); „EuroFanLangues” (audiții de piesemuzicaletradiționale din țărilereprezentateșidansuri). Înactivitățileproiectului au fostimplicațieleviaiclaselor: X B, X C, XI A, XI E, XI F, XI G, XI H, XII D, XIIG
-Împreună cu eleviiclasei a XI-a C, doamnaprofesoară Daniela Gherasim a derulatactivitateanumită„Elogiuldiversitățiilingvistice”, care a urmăritdezvoltareadorințeielevilor de a studialimbistrăine, prinprezentareabeneficiilormultilingvismului
-Doamnaprofesoară Monica Ifrim, sub titlul„Din zelpentru ZEL”, a coordonat o dezbateredespreimportanțacunoașteriilimbilorstrăine, în care s-au implicateleviaiclaselorXI H, XI E, XI G, și un interviurealizat de clasaa IX-a F – „De ceestenecesarsăînvățămlimbaengleză?”
Cu altecuvinte, sărbătoarealimbiloreuropene a fost, pentrueleviicolegiului, o modalitateplăcutășirelaxată de a înțelegemai bine căspațiuleuropeaneste un amesteclingvisticși cultural viușică, princunoaștereamaimultorlimbistrăine, bariereleculturaledintrețări se pot ridica.