În perioada 7-14 mai 2017, un grup de elevi și profesori de la Colegiul Național „Grigore Ghica”, Dorohoi, a fost prezent în localitatea Bruchsal, din Germania. Aici, la Schonborn-Gymnasium, a avut loc o întâlnire transnațională în cadrul Proiectului Erasmus+ „SOS – Sick or Sound”. În acest proiect, derulat pe parcursul a doi ani școlari (între 2015-2017), C.N. „Grigore Ghica” are ca partenere școli din Germania (care este țara coordonatoare), Spania și Polonia.
Întâlnirea care tocmai s-a încheiat s-a bucurat de o agendă de lucru foarte densă, incluzând vizitarea școliigazdă și a zonei istorice a orașului Bruchsal, o întâlnire cu primarul Cornelia Petzold-Schick, asistențe la ore de biologie, limba engleză, chimie, tehnologie și work-shopuri de chimie, tehnologii, prim ajutor, muzică, fitness și altele.
Elevii au avut posibilitatea de a vizita complexul Sanofi din Frankfurt/Main (Sanofi fiind una dintre cele mai importante companii farmaceutice din lume și numărul 1 în Europa), unde au purtat discuţii referitoare la producerea insulinei şi au participat la ateliere de lucru.
Activitățile tehnico-științifice au fost completate de vizita la Muzeul Tehnic din Mannheim. Aici, elevii au fost implicaţi în activităţi diverse, iar participarea la lecţii de Tai Chi a fost o altă demonstraţie privind modalitățile de realizare a unor comportamente de viaţă sănătoasă.
Elevii pasionaţi de biochimie au avut posibilitatea de a descoperi un univers cât se poate de interesant la Muzeul Farmaciei din Heidelberg.
Această nouă întâlnire din proiect a constituit un alt excelent prilej de a schimba informaţii cu elevii din Germania, Spania şi Polonia și de a cunoaște aspecte ale sistemelor de educaţie din ţările partenere. Dar, mai ales, a fost o foarte frumoasă modalitate de înţelegere a modului în care matematica, biologia, chimia pot răspunde unor întrebări vitale referitoare la viaţa sănătoasă şi pot ajuta la îmbunătăţirea standardelor de viaţă. Iar dezvoltarea competenţelor de comunicare, atât ale elevilor, cât și ale profesorilor însoțitori, nu face decât să completeze imaginea referitoare la complexitatea proiectului.
Cu alte cuvinte, reușita acestor activități este cel mai bun argument care vine să susţină participarea Colegiului Național „Grigore Ghica” și la alte proiecte de cel puțin aceeași anvergură, care să le asigure elevilor o dezvoltare armonioasă, în linia a tot ceea ce este modern la nivel european.