Dorohoi News Logo

O școală fără bullying. Corectăm sau eliminăm hărțuirea? - FOTO

scoala Dorohoi 19

Teamă, jignire, excludere, ostilitate, umilire… hărțuirea, cunoscută și sub denumirea de fenomen bullying, este tot mai frecventă în școli, manifestându-se sub diferite forme care afectează dezvoltarea psihică și afectivă a persoanei-victimă.

Pornind de la premisa că orice elev trebuie să cunoască acest concept ca apoi să îi poată preveni efectele, dna profesor Cătălina Antonescu, împreună cu dna profesor Alina Foca, au coordonat în data de 16 noiembrie 2017, la casa a-VI-a B de la Școala Gimnazială „Mihail Kogălniceanu”, Dorohoi, o activitate numită sugestiv „O școală fără bullying. Corectăm sau eliminăm hărțuirea?”. Făcând parte din cadrul Săptămânii Educației Globale, activitatea s-a realizat cu sprijinul psihologului școlar Antoneta Iftimiciuc și al profesorului documentarist Luca Sorin.

Proiectul colectiv a avut ca principale obiective definirea și exemplificarea conceptului de bullying, determinarea cauzelor acestui fenomen, precum și stabilirea unor metode de diminuare a manifestării sale în mediul școlar. Caracterul interactiv al activității a fost dublat de prezența elevilor  clasei a-XII-a E, profil filologie, de la Liceul „Regina Maria”, Dorohoi, care au participat cu momente artistice și informative pe tema proiectului. 

Programul a debutat cu prezentarea unei povești create și narate de elevaRenata Müler, de la liceul partener, caracterul moral al povestirii fiind interpretat prin comunicarea cu elevii gazdă. Scurtmetrajul Terror in school, difuzat la inițiativa dnei profesor Antonescu Cătălina, a accentuat faptul că violența naște doar violență și că „Un copil rău este un copil descurajat” (Rudolf Dreikurs), iar victima unei agresiuni repetate devine involuntar agresor. Atenția și capacitatea de receptare a filmulețului le-au fost testate elevilor prin cerința de a ordona cronologic etapele acțiunii, dar și prin adresarea de către dna profesor a unor întrebări definitorii în descifrarea mesajului transmis. 

Elevele Naomi Baciu șiViviana Derscariu, de la clasa a-XII-a E, au ținut un moment artistic bazat pe o scenetă cu un puternic impact emoțional din care, în urma întrebărilor adresate de către cele două eleve, colegii mai mici au putut diferenția câteva tipuri de hărțuire existente frecvent în spațiul școlar. De asemenea, Raluca Anton și Ștefan Ciolcan, din aceeași clasă liceală, au definit explicit fenomenul bullying și, în colaborare cu ceilalți participanți, au stabilit câteva metode clare de protecție în fața unui caz de hărțuire. În final, cei mai mici au primit fișe realizate sub forma unor mânuțe pe care să-și exprime opinia asupra activității realizate, acestea fiind lipite sub ingenioasa formă a „Copacului Armoniei”, construit din carton colorat.

Pe lângă poze, glume și dezvoltarea abilităților cognitive prin spiritul competitiv al colectivului, elevii participanți și-au individualizat conceptul de hărțuire, conștientizând impactul negativ al acestuia asupra umanității, fiind pregătiți să reacționeze corespunzător în anihilarea unei acțiuni de acest tip. (Müler Renata, clasa a XII- a E, Liceul „Regina Maria”, Dorohoi)

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web