Dorohoi News Logo

12 participanţi de la Académie de Nice şi Académie d’Aix-Marseille vor efectua un stagiu la mai multe Școli din județul Botoşani

mobilitate

Proiectul MOISSON (Mobilités d’Observation Inter-Catégorielle des Systèmes Scolaires pour l’Ouverture et la Nouveauté) (MOISSON2), Nr. 2017-1-FR01-KA101-036959, face parte din programul Erasmus+ şi se desfăşoară în perioada septembrie 2017-iunie 2019, cu sprijinul financiar al Comisiei Europene.

Organizaţia coordonatoare este Académie de Nice/ Rectorat de Nice-DAREIC din Franţa, iar organizaţia de primire este Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani.

În cadrul proiectului, câte o delegaţie format din 10-12 participanţi, realizează un stagiu de observare de 5 zile într-una din cele 10 țări partenere (Germania, Austria, Bulgaria, Danemarca, Spania, Grecia, Italia, Lituania, România şi Regatul Unit al Marii Britanii) cu privire la practicile de predare, precum şi la metodele de lucru şi de organizare în domeniul educaţional, specifice țării gazdă (școli și autorități educaționale).

Un număr de 12 participanţi de la Académie de Nice şi de la Académie d’Aix-Marseille vor efectua un stagiu de 5 zile în Botoşani, în perioada 11-16 martie 2019. Activităţile se vor desfăşura la Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani, Şcoala Gimnazială „Sfânta Maria” Botoşani, Şcoala Gimnazială „Elena Rareş” Botoşani, Şcoala Profesională Specială „Sf. Stelian” Botoşani, Şcoala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi, Centrul de zi „Jurjac” Dorohoi și Casa Corpului Didactic Botoşani.
Temele abordate în cadrul proiectului sunt educația incluzivă, progresul şcolar și cetățenia europeană.

Obiectivele proiectului vizează:
promovarea activităţilor realizate în echipă;
încurajarea interdisciplinarităţii;
diversificarea şi îmbunătăţirea practicilor pedagogice pentru a garanta o mai bună reuşită a elevilor;
dezvoltarea de instrumente noi pentru a pune în aplicare reforma unităţii de învăţământ și pentru a asigura o legătură mai bună între şcoli primare şi gimnazii;
descoperirea sistemelor educaționale din alte țări europene;
conştientizarea identităţii europene prin asimilarea valorilor cetățeniei europene;
conştientizarea provocărilor oferite de  mobilitățile europene din cadrul Erasmus+;
dezvoltarea şi reactivarea competențelor lingvistice.

Rezultatele aşteptate sunt:
Sintezele observațiilor făcute de participanţi vor fi prezentate în cadrul unui seminar în regiunea academică de care aparţin.
Vor fi făcute propuneri privind conținutul unui curs de formare care să permită implementarea unor noi metode de predare / învăţare.
Vor fi reţinute exemplele de bune practice privind înscrierea elevilor la şcoală și privind managementul educaţional, pe care le consideră transferabile realității educaționale din Franţa, pentru a crea un climat mai favorabil progresului şcolar în unităţile de învăţământ. 
Va fi promovată activitatea în echipă pe mai multe categorii, pentru a dezvolta valori precum deschiderea, într-ajutorarea și adaptabilitatea elevilor.
Personalul didactic și de inspecție va propune noi instrumente și metode pentru a gestiona mai bine diferențele elevilor, pentru a promova un învăţământ mai incluziv.
Se vor consolida legăturile cu partenerii europeni în ceea ce privește cooperarea în domeniul educației.

Acesta este al patrulea proiect educaţional european realizat între Inspectoratul Şcolar Judeţean Botoşani şi Académie de Nice.

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web