Cu toții ne dorim să fim lăudați și elevii noștri, ai Colegiului Național „Grigore Ghica”, cu atât mai mult. Ca profesor, atunci când întâlnești un elev interesat și perseverent, a cărei performanță vine parcă de la sine, vrei să exprimi cele mai profunde gânduri, să folosești cele mai frumoase cuvinte de apreciere.
Fodor Ruth Estera, elevă în clasa a X-a A la Colegiul Național „Grigore Ghica”,este un asemenea elev și, de aceea, merită să fie apreciată. Ea se numără printre cei care s-au calificat în anul școlar 2019-2020 la etapa națională a Olimpiadei „Lectura ca abilitate de viață”. Deși pandemia nu i-a permis să parcurgă drumul până la capăt, se impune să subliniez reușita ei, care se datorează, în primul rând, plăcerii de a învăța și pasiunii pentru acest tip de concurs, iar, în al doilea rând, dorinței de a descoperi.
Experiența acestui concurs și impactul pe care l-a avut sunt descrise de Ruth în câteva cuvinte:
”Olimpiadele și concursurile școlare reprezintă o parte importantă din experiența mea de elevă. Încă din clasa a V-a am participat la etapele naționale ale olimpiadelor. În mod special, Olimpiada ”Lectura ca abilitate de viață” are o valoare deosebită pentru mine. Pot spune că mi-a oferit un context potrivit pentru a-mi forma și pentru a-mi exprima viziunea asupra unor concepte importante, profunde.
Subiectele abordează mereu teme actuale și antrenante, te scot din zona de confort și te provoacă să reflectezi, nu te lasă pasiv. Întotdeauna am apreciat că nu e vorba doar despre ce a vrut să transmită autorul vreunei opere, ci despre cum percep eu realitatea. Competiția OLAV înseamnă mai mult decât o confruntare pentru premiu, e o întâlnire a elitelor, o explorare a sinelui însoțită de un amalgam de emoții. Dezbaterile dintre concurenți după terminarea probei scrise, pulsul accelerat din timpul discursului de la proba orală, liniștea sufletească după ce părăsești sala de examen, așteptarea rezultatelor, respirația tăiată când se afișează clasamentul, drumul către podium, sunt trăiri unice care validează orele de studiu și munca depusă.”
Așadar, un elev bun nu este doar un copil docil, capabil să redea cât mai fidel cantități mari de informație, ci și cel care se implică, ale cărei reușite sunt conturate de impuls, plăcerea de a descoperi și de a se descoperi. (prof. Daniela Pavel)