Dorohoi News Logo

Colegiul Național Grigore Ghica Dorohoi, alege știința „Let’s create a science museum” - FOTO

Muzeu 6

Elevii CNGG sunt aproape de finalizarea proiectului eTwinning „Să creăm un muzeu al științei” desfășurat în anul școlar 2020-2021.

Colegiul Național Grigore Ghica a participat cu 9 elevi din clasele a X-a A și a IX-a C, coordonați de doi profesori, proiectul implicând 43 de elevi și 11 profesori din Turcia și România. Activitatea a început în decembrie 2020 ca o provocare la știință, propunându-și să consolideze legătura elevilor cu acest domeniu. Tot mai des, în ultima vreme, se vorbește despre educația STEM care integrează toate domeniile implicate într-o acțiune de învățare bazată pe aplicații desprinse din realitate. Conceptele de bază ale acestei abordări sunt interdisciplinaritate și aplicare în contexte diferite. Elevii noștri sunt mult mai motivați dacă subiectele  abordate au perspective diverse și dacă sunt bazate pe fapte din viața de zi cu zi. 

În cadrul proiectului, adaptarea instrumentelor tehnologice la educație, în procesul de digitalizare, a sporit interesul elevilor pentru știință. În acest scop, elevii au lucrat în echipe internaționale și au obținut produse comune, fiecare perioadă de activitate fiind încununată de alegerea și premierea ELEVULUI LUNII.

Activitățile au inclus: realizarea de experimente prezentate apoi tuturor participanților, ziare științifice în care s-au arătat cele mai importante descoperiri ale ultimilor ani, postere, videoclipuri, animații în care s-au utilizat în mod eficient instrumentele Web 2.00.  Elevii și-au creat propria revistă a invențiilor care au schimbat destinul lumii, puzzle-uri asociate diverselor domenii (tehnologie, inginerie, matematică etc.), o cronologie a oamenilor de știință și au îmbogățit planul proiectului cu numeroase demersuri precum experimente științifice, analiza activității unor inventatori, hărți conceptuale și chiar jocuri. 

Produsul final este un adevărat muzeul virtual al științelor.
Elevii și profesorii au participat la seminarii unde s-au organizat acțiuni referitoare la folosirea sigură a internetului, întâlnirile online cu membrii din alte țări realizându-se sub semnul importanței științei în viața oamenilor, dar au contribuit și la dezvoltarea competențelor de utilizare a limbilor străine, utilizarea tehnologiei în mod eficient, stimularea curiozității și a motivației de a lucra în echipă. De asemenea, elevii și-au dezvoltat abilitățile de învățare experimentând în mod real în cadrul activitățiilor din proiect. 

Activitatea în TwinSpace s-a îmbinat fericit cu cea din școală,  temele proiectului au fost abordate în echipe internaționale, iar rezultatul comun nu este doar al celor care au lucrat în proiect, ci al tuturor: privind viața din perspectivă științifică, putem evolua, deoarece așa cum spunea Socrate ”Există doar un lucru bun, ştiinţa, şi doar unul rău, neştiinţa.”

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web