„Dacă îi vorbești unui om în limba pe care o înțelege, vei ajunge la mintea lui. Dacă îi vorbești în limba sa, vei ajunge la inima lui.” (Nelson Mandela)
Ziua Europeană a Limbilor (ZEL) a fost sărbătorită la Colegiul Național „Grigore Ghica” Dorohoi în perioada 26-30 septembrie 2021. Această zi este o iniţiativă a Consiliului Europei și celebrează diversitatea lingvistică, atrăgând atenţia publicului asupra importanţei învăţării limbilor străine, cheia unei bune comunicări interculturale.
Aflat la cea de-a cincea ediție, proiectul „Călător prin Europa - diversitate lingvistică și culturală în context european", inițiat de catedra de limbi moderne și organizat prin diferite tipuri de activități, a avut drept scop exersarea gândirii globale și a creativității elevilor în dezvoltarea abilității de comunicare asertivă.
Prof. Cucoreanu Gianina, alături de elevii clasei a XI-a F, a desfășurat activitatea „Celebrating 20 Years of Cultural and Linguistic Diversity” sub formă de concurs de tricouri și planșe desenate.
Prof. Gherasim Daniela și elevii clasei a XII-a D au organizat concursul de traduceri “Translate, please!”.
Prof. Ifrim Monica, împreună cu elevii claselor a XI-a D, a XII –a F și a XII-a G, a desfășurat activitatea „Be inspired and create EDL!”, sub formă de ateliere de creație cu conținut lingvistic.
Prof. Jîșcanu Claudia și elevii claselor a XI-a B, a XI-a C, a XII-a C, a XII-a D, a XII-a E și a XII-a G au desfășurat activitatea „Le joli jour des langues européennes“- concurs de logo-uri pentru fiecare țară europeană reprezentată, precum și audiții de piese muzicale tradiționale din țările respective.
Prof. Puiu Otilia, prof. Cucoreanu Gretti și prof. Adăscăliței Daniela, împreună cu elevii din clasele a IX-a E, a X-a E, a XI-a A și a XII-a B, au desfășurat activitatea “Languages – Passports with a Destination” prin realizarea unei expoziții de magneți, steaguri, fotografii, postiTuri, colaje.
Prof. Stoica Iulia și elevii clasei a X-a B au organizat activitatea „Les racines des langues”- rolul pe care îl joacă limbile străine în viața adolescenților prin copacul simbolic al limbilor și un concurs de întrebări și răspunsuri în diferite limbi. (prof. Monica Ifrim, consilier educativ)