În perioada 9-13 mai 2022, un număr de trei cadre didactice și zece elevi de la Școala Gimnazială „Spiru Haret” Dorohoi au luat parte la mobilitatea care a avut loc la Ahmet Cevted Pasa Sosyal Bilimler, Aksaray, Turcia în cadrul Proiectului Erasmus+ Acțiunea Cheie 1 – Educația Școlară (SCH) 2021-1-RO01-KA121-SCH-000012601, derulat în unitatea nostră în perioada 2021-2022.
Delegația Școlii Gimnaziale „Spiru Haret” Dorohoi, formată din elevi de clasele a VI-a, a VII-a și a VIII-a (Agoroaei Andreea, Anonaș Cristian Dimitrie, Boariu Ioana Sabina, Diaconu Victoria Ștefania, Gherman Alexandra Georgiana, Onofrei Ștefan, Posteucă Andrei Nicolae, Redinciuc Ștefan Răzvan, Turceac Erika Elena, Vasile Ioana Alexia) și profesorii (Coordonator de proiect - dir. adj. prof. Chicoș Elena, prof. înv. primar Mîndrescu Iuliana Magdalena și prof. înv. primar Crețu Bianca Cristina), s-a implicat cu entuziasm în toate activitățile propuse pe toată perioada întâlnirii.
Activitățile au debutat cu festivitatea de lansare oficială a proiectului, prilej de a descoperi aspecte legate de cultura și tradițiile turcești, de a cunoaște elevii și echipa didactică a școlii gazdă și de a intra în contact cu reprezentanți ai instituțiilor publice locale.
Echipa de proiect a școlii coordonatoare a reușit să redefinească noțiunea de perfecțiune în cadrul cooperărilor europene între școli, imprimând profesionalism și dedicație în toate etapele activităților desfășurate, impresionându-ne prin organizarea excepțională și numărul mare de persoane implicate în proiect, profesori, elevi, părinți.
În timpul mobilității au avut loc vizite oficiale la școală, la Centrul Pentru Tineret, la Centrul pentru Știință și Artă și la Casa Corpului Didactic din Aksaray. De asemenea, s-au organizat ateliere de lucru, ședinte tehnice ale echipelor de proiect extinse, vizite de studiu precum și o vizită cu scopul de a descoperi orașul, toate activitățile desfasurandu-se sub semnul profesionalismului desăvârșit.
Modul de organizare al lecțiilor prin utilizarea mijloacelor TIC, în manieră interactivă, utilizându-se instrumente digitale de predare-învățare-evaluare și modul în care elevii cu cerințe educaționale speciale sunt integrați în procesul educațional, au oferit delegației școlii noastre un model de bună practică.
Elevii și cadrele didactice au lucrat în grupuri mixte, transnaționale, implicându-se alături de partenerii lor în diverse activități educative, au asistat la ore de curs, au descoperit tradiții specifice fiecărei culture, mituri și simboluri comune, aprofundându-și în același timp și cunoștințele de limba engleză, limba de lucru a proiectului.
Prof. înv. primar Crețu Bianca Cristina, reprezentantul CEAC al școlii noastre, a participat la activități de tip Job Shadowing, în cadrul cărora a luat parte, în calitate de observator, la lecții interactive în care s-au utilizat manualele digitale și table inteligente, de asemenea s-au prezentat modalitățile de evaluare a rezultatelor școlare și criteriile de autoevaluare instituțională a calității actului educational prestart.
Întâlnirea din Turcia a reprezentat o șansă de a pune bazele unei viitoare colaborări instituționale și de a lega prietenii la nivel personal. (Echipa de proiect)
„Conținutul prezentului material reprezintă responsabilitatea exclusivă a autorilor, iar Agenția Națională și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care va fi folosit conținutul informației.”