Cea mai mare diferență de notă la Evaluarea Națională, în urma contestațiilor, a fost în cazul unui elev din Bihor care a primit 2,80 la examenul la Limba Română, iar în urma recorectării nota i-a crescut la 8,70.
Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a justificat diferența de 5,9 puncte printr-o "eroare de transcriere", spunând că greșeala a fost făcută la transcrierea notelor din borderou.
O altă diferență foarte mare - de 3,75 de puncte - a fost în cazul unui elev din Prahova, tot la Limba română.
În urma contestațiilor, în total au existat 17 lucrări cu note modificate cu o diferență de peste două puncte - 16 la Limba română și una la matematică. Aceste diferențe au fost în județele Constanța, Dâmbovița, Bacău - cu câte 3 note schimbate, Buzău - 2 note schimbate, Cluj, Călărași, Covasna, Gorj, Suceava și Vâșcea, cu câte o notă schimbată cu o diferență de peste două puncte.
Vor fi sancționați profesorii care au corectat inițial aceste lucrări?
Ministrul Educației a susținut că, pentru a nu mai apărea asemenea situații la corectarea lucrărilor, soluția este evaluarea digitalizată, așa cum s-a întâmplat acum în județul Dâmbovița, unde a fost un proiect pilot pentru evaluarea digitalizată. În acest județ, la proba de Matematică, 98,5% dintre notele contestate au rămas nemodificate sau au suferit modificări cu o diferență de cel mult 0,5 puncte.
„Factorul uman generează erori. A fost o eroare de transcriere", a spus Cîmpeanu
Întrebat ce riscă acești profesori, ministrul Educației a evitat să dea un răspuns clar: „Abordarea cea mai eficientă este aceea a susținerii digitalizării evalurării. Mai grave sunt erorile în evaluare, care sunt inadmisibile. Cei care au greșit anul trecut anul acesta nu au mai făcut parte din comisiile de evaluare a lucrărilor. (...) Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii".
Rezultatele finale la Evaluarea Națională 2022 au fost publicate joi.
Ponderea elevilor care au obținut medii peste 5 la Evaluarea Națională 2022 a crescut ușor, de la 82,3% la 82,4%, în urma soluționării contestațiilor.