În perioada 15-19 mai 2023, la invitația GEYC (Group of the European Youth for Change), 6 elevi de la Liceul „Regina Maria” Dorohoi, coordonați de doamna profesoară Alupoaei Alina, au participat la proiectul „First Step” din cadrul programului Erasmus+, nr. 2022-1-PT02-KA210-YOU-000081865 ce s-a desfășurat în Portugalia la Lisabona, găzduiți de către AESS -Associação Economia Solidária e Sustenável condusă de către Costa Aldina și Dulce Forte.
„First Step” este primul proiect Erasmus+ de educație financiară desfășurat peste hotare de către elevii Liceului „Regina Maria”. Având drept scop principal aprofundarea competențelor antreprenoriale și diseminarea importanței educației financiare, proiectul militează deopotrivă pentru asumarea valorilor europene și inițierea elevilor în sfera economică.
Tineri din Portugalia, Estonia, Italia, Turcia și România au participat în proiectul de educație financiară care se încadrează în contextul Anului European al Competențelor, o inițiativă a Uniunii Europene care promovează dezvoltarea și consolidarea competențelor-cheie în rândul cetățenilor europeni. Educația financiară este considerată una dintre aceste competențe-cheie, esențială pentru o bună gestionare a resurselor și pentru luarea deciziilor financiare înțelepte.
Prin intermediul atelierelor și workshop-urilor interactive, s-a pus accentul pe dezvoltarea competențelor financiare necesare pentru a avea o viață sustenabilă și calitativă. S-au abordat concepte precum economisirea, investițiile, gestionarea datoriilor și planificarea bugetului, care sunt cruciale în cadrul educației financiare.
Elevii Liceului „Regina Maria” Dorohoi s-au aflat printre primii tineri care au testat un joc interactiv de tip boardgame bazat pe educație financiară care urmează să fie îmbunătățit și promovat alături de metoda GDP.
Și de această dată experiența proiectelor Erasmus+ și-a lăsat amprenta asupra elevilor, întrucât aceștia s-au întors la liceu cu noi competențe multilingvistice, civice, digitale, matematice, antreprenoriale și de tip „learning to learn” prin intermediul metodelor de învățare learning by doing și peer-to-peer. Teodora F.