Dorohoi News Logo

Workshop cu tema „Instituțiile și politicile europene” pentru elevii Liceului „Regina Maria” Dorohoi - FOTO

1

În perioada 17-18 iulie 2023, elevii Liceului „Regina Maria” Dorohoi au avut ocazia să participe la 2 workshop-uri organizate de către Asociația GEYC cu tema: „Instituțiile și politicile europene”. 

Această activitate face parte dintr-un proiect mai amplu desfășurat în țara noastră sub egida „EFIVOS în Europa”- Youth Involvement in the European Democratic DebatethroughJournalism”.

Perioada proiectului este de 18 luni și este implementat de un consorțiu de 7 organizații (GEYC - România, Δίκτυογια τα Δικαιώματα του Παιδιού - Grecia, Citizens In Power - Cipru, Dedalus Cooperativa Sociale - Italia, CrossingBorders - Danemarca, Pacto Verde - Spania, Health&Social Development Foundation - Bulgaria), finanțat prin programul CERV(Citizens, Equality, RightsandValues) și de Comisia Europeană.

Proiectul își propune să ofere tinerilor defavorizați instrumentele și cunoștințele necesare pentru a dobândi o voce în dezbaterea politică publică și pentru a participa pe deplin la procesul democratic prin jurnalism.

Principalele obiective ale acestui proiect sunt creșterea cunoștințelor și conștientizării tinerilor cu privire la instituțiile, politicile și procedurile democratice ale UE; să capaciteze tinerii să combată dezinformarea; și să consolideze participarea democratică a tinerilor neimplicați prin intermediul jurnalismului și al mass-mediei.

In cadrul celor două activități elevii au fost invitați să-și exprime opinia prin lansarea unor dezbateri, să răspundă la întrebări și să propună soluții pe teme cum ar fi: schimbările climatice, siguranța frontierelor, fenomenul de migrație, combaterea dezinformării, Agenda 2030.

Soluțiile tinerilor la problemele identificate au fost ancorate în realitatea de zi cu zi, dând dovadă de maturitate și dorința de a se implica activ în procesul decizional, atâtla nivel local, cât și național. Elevii și-au asumat un rol mai activ, răspunzând mai întâi în echipe la 3 întrebări (Ce este Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă? Ce v-ar putea spori interesul pentru participarea la inițiativele locale? Ce reforme ați propune în orașul dumneavoastră?) și apoi, pe baza răspunsurilor evidențiate în acest exercițiu, acestea au trebuit să aleagă un singur domeniu pe care îl considerau important și să creeze un plan de acțiune care să poată fi pus în aplicare fie de UE, fie de autoritățile naționale/locale. Prin urmare, participanții au trebuit să explice unele dintre problemele pe care le-au identificat pe baza temei alese, să discute acțiunile locale în acest domeniu, să propună o schimbare pozitivă și să explice modul în care tinerii pot contribui (și beneficia) la această schimbare.

Prin astfel de inițiative, elevii devin conștienți de rolul lor în comunitate și de puterea grupului de a aduce schimbarea dorită. În plus, activitățile nonformale au răspuns preferințelor elevilor de petrecere a timpului liber într-un mod constructiv, în echipă și cu implicații majore în dezvoltarea personală.

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web