Dorohoi News Logo

„Împreună prindem curaj” proiect școlar derulat la nivelul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi - FOTO

3

Îndemnul „Fii antiviolență” din cadrul proiectului de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar „Împreună prindem curaj”, derulat la nivelul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi, a inspirat la o nouă activitate. 

În data de 15 mai 2024, elevii Seminarului teologic dorohoian au participat la un atelier de lucru, tema propusă intitulându-se „Împreună reușim. Sprijinul este la o vorbă distanță”.

Părintele Director, prof. Chichioacă Petru-Georgel s-a adresat elevilor în calitate de preot paroh al Bisericii „Nașterea Maicii Domnului” Trestiana și a adus în atenția celor implicați în activitate modul în care din cauza credinței lor, unii copii și tineri au fost supuși unor încercări cumplite, sfârșind printr-o moarte martirică.  Elevii participanți s-au documentat privitor la viața și sfârșitul întru Hristos a zece Sfinți Martiri - copii și tineri.

În cadrul atelierului de lucru, pr. prof. Chichioacă Petru-Georgel a invitat participanții la introspecție și o incursiune teoretică în aria comunicării educaționale asertive arătând că nimeni nu ar trebui desconsiderat, blamat sau persecutat pe criterii religioase sau etnice.

Exemplele din istoria Bisericii, oferite de copii și tineri care l-au iubit mai mult pe Domnul, alegând să-L mărturisească cu prețul propriei vieți, sunt specifice unor vremuri în care comunicarea avea alte caracteristici. Odată cu evoluția societății omenirea a căutat soluții pentru evitarea oricărui tip de conflict în încercarea de a se preveni inclusiv războaiele religioase și supunerea la chinuri a celor de alte religii.

Părintele Director a încurajat elevii să se manifeste creativ, tolerant, activ și asertiv în relație cu colegii, prietenii, persoanele din anturaj, familie și cu societatea în ansamblu. Cheia în comunicarea asertivă ar putea fi a înțelege că cei din jur ne pot cere orice, dar putem refuza fără a ne simți obligați să ne motivăm refuzul.

Pentru a evalua modul în care elevii s-au implicat în activitate, Pr. paroh Chichioacă Petru-Georgel a conturat aprecieri pentru fiecare echipă în funcție de originalitatea prezentării, de modul de elaborare a răspunsurilor, fluența gândirii, flexibilitatea soluțiilor, sensibilitatea față de elemente sociale ce pot fi îmbunătățite, receptivitatea față de inovație.

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web