Dorohoi News Logo

Proiect școlar derulat la nivelul Seminarului Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi „Împreună prindem curaj” - FOTO

e5830b39-0f77-498a-9265-a0cb55eaf346

„Mai mult câștigi prin iertare decât prin violență”, spunea La Fontaine. În prezent, la nivel național, mediul școlar se confruntă cu probleme din sfera violenței aproape în fiecare zi, iar cadrelor didactice le revine și datoria de a gestiona aceste probleme. 

Seria activităților specifice de prevenire a violenței și a infracțiunilor în mediul școlar, derulate în cadrul Proiectului „Împreună prindem curaj” a continuat și în luna mai 2024 la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi.

Deoarece violența, sub toate formele ei, conform studiilor, limitează dreptul fundamental la educație a zeci de copii români, din toate nivelurile de școlarizare, s-a realizat o activitate în parteneriat cu Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Dorohoi reprezentată de director, prof. Stoleru Paula-Mihaela, prof. Apostol Alexandru și prof. Cărăușu Mihaela.

Pentru data de 16 mai 2024, subproiectulderulat de Seminarul Teologic dorohoian, intitulat sugestiv„FII ANTIVIOLENȚĂ!”, a vizat desfășurarea celui de-al doilea Concurs tematic: „Prevenirea faptelor de bullying (prin acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice) comise în mediul școlar între elevi”.

Beneficiarii activității au fost elevii clasei a VII-a de la Școala Gimnazială „Alexandru Ioan Cuza” Dorohoiși elevii claselor IX-XII de la Seminarul Teologic Liceal Ortodox „Sfântul Ioan Iacob” Dorohoi.

Iniţial, elevii din grupul ţintă, sub îndrumarea Părintelui Director, prof. Chichioacă Petru-Georgel și a pr. prof. Foca Claudiu-Mihai, au beneficiat de activități de consiliere şi s-au implicat în dezbateri prin care au fost valorificate modele de bune practici în domeniul prevenirii faptelor antisociale și al detectării factorilor declanșatori ai fenomenelor de bullying. Ulterior, elevii organizați în patru echipe de lucru au realizat creații plastice conform tematicii propuse și au răspuns câtorva întrebări în vederea identificării și evaluării dimensiunii fenomenului de violență în școală și în mediul proxim al acesteia. Concursul le-a solicitat și elaborarea unei strategii privind ameliorarea fenomenelor de violență la nivelul școlii privitor la câteva situații problemă descrise succint în scenariile imaginate pentru acest scop.

Cu entuziasm şi determinare, elevii s-au implicat în elaborarea unor răspunsuri interesante, corecte, dovedind originalitate şi isteţime. După asigurarea feedback-ului și evaluarea rezultatelor obținute, a fost stabilit clasamentul pentru cele patru echipe şi s-a realizat premierea elevilor.

Organizatorii proiectului au accentuat ideea că în mediul școlar trebuie să predomine înțelegerea și armonia, prietenia între elevi, empatia, încât toți să vină de drag la școală și să învețecât mai eficient. Acest deziderat devine chiar mai ușor realizabil dacă există o legătură strânsă între elevi, profesori și părinți.

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web