Învățarea prin joc, de la teorie la practică „Jocul este forma cea mai înaltă a cercetării” - Albert Einstein.
Joi-28 noiembrie 2024, Grădinița cu Program Prelungit Nr.8, structură a Școlii Gimnaziale Nr. 1 Dorohoi, a fost gazda Cercului pedagogic-Centrul metodic Nr. 9, la care au participat cadrele didactice din educația timpurie și ca invitat, doamna director a școlii coordonatoare, prof. Veronica Ivănescu.
Tema abordată „Practici educaționale care susțin învățarea prin joc”, a fost o adevărată provocare pentru participanți, care printr-o activitate interactivă au evidențiat importanța și beneficiile jocului în dezvoltarea personalității copiilor.
Activitatea a fost structurată pe două parți:
• Activitate demostrativă filmată, „Provocările Toamnei”susținută de d-na prof. Turceac Liliana, care și-a propus în cadrul centrelor deschise la ALA1-Bibliotecă, Știință, Artă, să provoace copiii la o descoperire a „comorilor toamnei” în vederea verificării și consolidării cunostințelor dobândite de copii despre anotimp și a aplicării acestora în condiții variate.
• Prezentare PPT – „Învățarea prin joc de la teorie la practică”-d-na prof. Amarie Simona care pe lângă partea de teorie a venit cu o multitudine de exemple de bune practici din activitatea proprie și din grădiniță.
Întâlnirea a pus în evidență și de această dată profesionalismul, munca în echipă, deschiderea spre nou și inovație a educatoarelor din unitatea noastră, fiind un real succes atât prin ceea ce s-a prezentat dar și prin faptul că a dat posibilitatea colegelor participante de a-și expune exemplele deosebite și de a răspunde unor provocări prin creativitate, informare și analiză. (Responsabil structură, Camelia Ursea-Baciu)