Dorohoi News Logo

Vezi ce presupune programul „Școala altfel”

Elevi

Din acest an școlar, elevii vor avea o săptămînă dedicată activităților extracurriculare și extrașcolare. Săptămîna 2-6 aprilie a.c., denumită generic „Școala altfel” va avea un orar specific. Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) va asigura permanent consilierea unităților de învățămînt în stabilirea activităților extracurriculare și extrașcolare ce pot fi derulate în cadrul Săptămînii „Școala altfel”, monitorizînd, totodată, caracterul educativ al acestora.

-În perioada 13-24 februarie a.c. fiecare unitate școlară va afișa propunerile de activități extracurriculare și extrașcolare. Simultan, fiecare diriginte/învățător va dezbate propunerile de activități în colectivul clasei. Opțiunile elevilor vor fi prioritar reflectate în programul final, asumat de Consiliul de Administrație.

-Între 24 februarie și 2 martie a.c., Consiliul de Administrație va adopta forma finală a programului activităților, avizat în prealabil de Consiliul Profesoral, Comitetul Reprezentativ al Părinților și Consiliul Școlar al Elevilor. Programul final va fi comunicat la IȘJ.

-În perioada 2-5 martie a.c. fiecare unitate de învățămînt va afișa în clase și în cancelarie programul adoptat.

-Între 5 și 16 martie a.c., conducerea unității se va asigura de înscrierea tuturor elevilor la activitățile derulate în cadrul proiectului. 

-Perioada 17 martie-2 aprilie a.c. este dedicată măsurilor organizatorice pentru derularea în condiții optime a activităților prevăzute. Responsabilitatea revine directorului unității de învățămînt, consilierului educativ, șefului comisiei pentru evaluarea și asigurarea calității. Acestea se vor realiza și cu sprijinul  președintelui consiliului școlar al elevilor și al președintelui Comitetului Reprezentativ al Părinților.

După încheierea vacanței de primăvară, fiecare unitate de învățămînt va analiza, în primul consiliu profesoral, calitatea activităților organizate, rezultatele educaționale ale acestora, precum și modalitățile de ameliorare a planificării și organizării programului „Școala altfel”. Directorul unității de învățămînt va prezenta un raport de monitorizare a calității activităților planificate. La sfîrșitul anului școlar, IȘJ va include, în raportul privind starea învățămîntului, un capitol distinct privind relevanța și valoarea formativă a tuturor activităților desfășurate în cadrul programului „Școala altfel”. (DorohoiNews.ro, Mădălina O.)


Autor: DorohoiNews.ro

Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web