În perioada 1-3 august 2013, unitatea administrativ-teritorială a comunei Ibăneşti a participat la simularea privind evaluarea capacităţii primăriilor de a folosi Registrul electoral şi de a tipări listele electorale permanente, Memorandum aprobat de Guvern în luna iunie.
Portalul informatic pus la dispoziţie a permis efectuarea unor operaţiuni de actualizare a alegătorilor de pe listele electorale, în situaţiile în care intervine decesul, schimbarea de domiciliu, pierderea dreptului de vot etc.
Colaborarea strânsă dintre Autoritatea Electorală Permanentă şi Instituţia Primăriei Ibăneşti, precum şi participarea unor reprezentanţi ai instituţiei la cursurile de instruire privind utilizarea portalului de Registru electoral, au fost elementele esenţiale care au favorizat ca această simulare să se desfăşoare cu succes.
Astfel, în procesul de raportare şi gestionare a informaţiilor, Primăria comunei Ibăneşti nu s-a confruntat cu probleme, listele electorale fiind generate fără dificultăţi.
Comparativ cu anii anteriori, în care unităţile administrativ-teritoriale nu aveau posibilitatea tehnică de a intra în baza de date a Registrului Electoral, acum actualizarea listelor electorale se face mult mai rapid şi eficient, eliminându-se astfel situaţiile în care pe listele electorale figurau cetăţeni decedaţi sau cu domiciliul schimbat.
„Elaborarea cu acurateţe maximă a listelor de alegători este o etapă extrem de importantă de care trebuie să ţinem cont în desfăşurarea procesului electoral. Prin intermediul acestui portal informatic avem certitudinea că listele electorale permanente sunt întocmite într-un mod corect şi transparent. Resursele tehnice şi umane de care dispunem au demonstrat eficienţă şi profesionalism în operarea informaţiilor necesare actualizării bazei de date a Registrului Electoral ” a precizat domnul primar ing. Romică Magopeţ.