Dorohoi News Logo

Modernizarea staţiei de cale ferată Botoşani este unul din şantierele feroviare deschise la nivel naţional

Gara Botosani

22 de şantiere feroviare deschise la nivel naţional pentru lucrări de reabilitare şi modernizare a infrastructurii - 204,8 Km linie dublă, 14 gări şi 5 tuneluri.

CNCF „CFR” SA informează că în prezent, la nivel naţional, se desfăşoară lucrări de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare pe şase tronsoane feroviare (204,8 Km cale dublă), în 14 staţii de cale ferată şi 5 tuneluri feroviare, aflate pe Coridorul IV paneuropean.

Valoarea totală a contractelor semnate pentru execuţia lucrărilor de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare şi supervizare, aferente proiectelor din POS-T 2007-2013, se ridică la 5.869.700.020,91 lei, contribuţia CE fiind de 85%, prin Fondul de Coeziune, respectiv 69,25%, prin fonduri nerambursabile, şi Buget de stat cu o cotă de 15%, respectiv 30,75%.

Valoarea investiţiilor alocate de CFR SA, pentru proiectele POS-T, în primele nouă luni ale acestui an se ridică la 876.904.394,94 lei.

Valoarea plăţilor efectuate de CFR SA în perioada 2009-2012, pentru proiectele din cadrul POS-T, este de 878.600.552,64 lei, din care 876.904.394,94 lei reprezintă investiţiile alocate în perioada ianuarie-septembrie 2012 şi 1.696.157,70 lei plăţi efectuate în perioada ianuarie 2009-decembrie 2011.

Lucrările de reabilitare şi modernizare a infrastructurii feroviare, aflate în curs de execuţie pe cele 22 de şantiere feroviare, urmează a fi finalizate în perioada 2013-2015 şi au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor, sporirea gradului de siguranţă şi de confort, şi reducerea timpului de călătorie.

Lucrări de reabilitare şi modernizare aflate în curs de execuţie, aferente proiectelor din programul POS-T:

Proiect pilot operaţional pentru un sistem ETCS/ERTMS nivel 2 (37 Km)

Descriere: un nou sistem de semnalizare feroviară ERTMS/ETCS nivelul 2 pe secţiunea de cale ferată, în lungime de 37 de km, dintre Buftea şi Brazi. Linia pilot trece prin staţiile Buftea, Periş, Crivina şi Brazi.

Termen de finalizare: 2014

Contractor: consorţiul de firme Thales (Germania) - Thales (România) – Siemens (România) – Nokia Siemens (Finlanda) - Nokia Siemens (România).

Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune, şi de Guvernul României (15 %), cu fonduri de la bugetul de stat.

Reabilitarea liniei de CF Frontiera - Curtici – Simeria, tronsonul 1: Frontiera - Curtici - Arad - km.614 (41,185 Km), judeţul Arad

Termen de finalizare: 2014

Contractor: ALSTOM TRANSPORT S.A – Swietelsky Bau Gesell Sachaft m.b.H – Astaldi S.p.A – Euro Construct Trading’98 S.R.L – Dafora S.A

Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul

României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.

Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, Centralizarea electronică), pe tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu (35,4 Km) (Secţiunea 3: Coşlariu-Simeria)

Termen de finalizare: 2014

Contractor: IMPRESA PIZZAROTI&CS.p.a.

Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul

României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.

Execuţia lucrărilor de construcţii şi instalaţii (exclusiv ERTMS, GSM-R, centralizare electronică) pe tronsoanele Coşlariu – Micăsasa, Aţel – Micăsasa, Aţel – Sighişoara (Secţiunea 2: Coşlariu – Sighişoara) – 91,3 km

Tronsonul Coşlariu – Micăsasa (36,6 km)

Termen de finalizare: 2015

Contractor: AKTOR - ARCADA.

Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul

României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.

Tronsonul Aţel – Micasasa (29,6 km)

Termen de finalizare: 2015

Contractor: Asocierea FCC CONSTRUCCIÓN SA – Alpine Bau GmbH – SC Azvi SA – Straco Grup SRL

Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul

României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.

Tronsonul Aţel – Sighişoara (25,06 Km)

Termen de finalizare: 2015

Contractor: Asocierea FCC CONSTRUCCIÓN SA – Alpine Bau GmbH – SC Azvi SA

Sursa de finanţare: Comisia Europeană (85%), prin Fondul de Coeziune şi de Guvernul

României (15%) cu fonduri de la bugetul de stat.

Reabilitare 5 tuneluri de cale ferată aflate pe raza Centrelor de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov şi Timişoara

Contractor: ambele contracte semnate cu consorţiul de firme Swietelsky CF SRL – SOPMET SA – DAFORA SA.

Sursa de finanţare: Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69.25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30.75%.

Termen de finalizare: decembrie 2012

Cele două contracte prevăd lucrări de reabilitare a 5 tuneluri de cale ferată aflate pe raza a două sucursale teritoriale feroviare:

Centrul de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Braşov – lotul I:

- tunel km 37+857-37+329, linia CF Braşov - Podu Olt (Dealul Negru)
- tunel km 128+365-129+582, linia CF Adjud - Siculeni (Ciumani)
- tunel km 208+743-209+137, linia CF Braşov - Deda (Sălard)

Centrul de Reparaţii, Exploatare şi Întreţinere Regionale Timişoara – lotul II:

- tunel km 446+811 – 447+080, linia CF Orşova - Timişoara (Feneş)
- tunel km 63+315- 63+407, linia CF Simeria - Petroşani (Vf. Tătarului)

Modernizarea unor staţii de cale ferată: Slatina, Râmnicu Vâlcea, Reşiţa Sud, Zalău, Bistriţa N, Giurgiu Oraş, Slobozia Veche, Călăraşi Sud, Botoşani, Piatra Neamţ, Vaslui, Brăila, Sf. Gheorghe, Piteşti

Sursa de finanţare: Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile, în proporţie de 69,25% şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30,75%.

Lucrările de modernizare au drept scop îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare a staţiilor şi asigurarea serviciilor pentru călători conform standardelor europene, fiind respectate normele UIC 413 şi 140, care prevăd, în general, următoarele lucrări:

· consolidarea clădirii de călători;
· recompartimentarea spaţiilor clădirii de călători;
· refacerea finisajelor interioare şi exterioare;
· refacerea peroanelor, copertinelor, tunel pietonal/treceri la nivel;
· refacerea dispozitivului de linii;
· refacerea completă a instalaţiilor sanitare, electrice, termice şi de telecomunicaţii;
· sistematizarea pieţei gării.

Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că lucrările de reabilitare pe cei 204,8 km de cale ferată dublă se execută prin închiderea alternativă a celor două fire de circulaţie, publicul călător fiind rugat ca înainte de efectuarea călătoriei să solicite informaţii despre graficul de circulaţie a trenurilor la staţiile şi agenţiile CFR locale sau la numărul de telefon 021/9521.

Totodată, CFR SA cere scuze publicului călător pentru eventualele modificări/întârzieri care se pot înregistra în graficul de circulaţie a trenurilor şi îi asigură că lucrările de reabilitare a infrastrcucturii feroviare au drept scop creşterea vitezei de circulaţie a trenurilor şi implicit, reducerea timpului de călătorie, precum şi sporirea gradului de siguranţă şi de confort. (DorohoiNews.ro)

national
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web