Compania Nationala de Cai Ferate “CFR” SA organizează în ziua de 31.10.2012, la Bursa Română de Mărfuri (BRM), etapa a VII-a de licitaţie publică cu strigare pentru închirierea a 12 secţii de cale ferată care aparţin infrastructurii feroviare neinteroperabile.
Durata de valabilitate a contractului de închiriere este de 4 ani, iar criteriul de atribuire va fi preţul cel mai mare. Termenul limită pentru depunerea ofertelor este 31.10.2012, ora 09.00, deschiderea acestora urmând să aibă loc în aceeaşi zi la ora 10.00, la sediul Bursei Române de Mărfuri.
Ofertele se pot depune pentru una sau mai multe secţii de circulaţie, aflate pe raza următoarelor centre regionale feroviare:
Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Bucureşti
Ploieşti Vest - Târgovişte Nord - Fieni - Pietroşiţa; Diţeşti - Gura Palăngii; I.L. Caragiale - Diţeşti - Moreni; Ploieşti Nord - Măneciu.
Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Timişoara
Oraviţa – Anina
Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Cluj
Câmpia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord.
Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Braşov
Sebeş Alba - Petreştii de Pădure
Secţii neinteroperabile aflate pe raza sucursalei teritoriale CREIR Iaşi
Dorneşti - Gura Putnei - Putna; Gura Humorului - Dărmăneşti; Dornişoara - Floreni; Crasna - Huşi.
CNCF “CFR” SA are posibilitatea să ofere în regim de închiriere - prin licitaţii publice la Bursa Română de Mărfuri -, secţiile de circulaţie aparţinând infrastructurii feroviare neinteroperabile către operatori economici, conform prevederilor HG 643/2011. Operatorii economici, desemnaţi câştigători, sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupul de secţii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii, în conformitate cu prevederile legislative.
„Închirierea unor părţi din infrastructura feroviară neinteroperabilă reprezintă unul din angajamentele incluse în programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizează reducerea cheltuielilor şi a activităţilor neprofitabile. Prin programul de eficientizare a activităţii, respectăm angajamentele Guvernului României cuprinse în Scrisoarea de Intenţie, semnată cu Fondul Monetar Internaţional şi Memorandumul de Înţelegere cu Uniunea Europeană”, a declarat Cristian Ghibu.