Societatea de asigurare care a adunat cele mai multe reclamaţii la CSA a intrat în conflict direct cu reprezentanţii service-urilor, care ameninţă că vor rupe înţelegerile cu EUROINS. Compania acuzată că plăteşte greu şi încearcă “să cadă la pace” direct cu păgubiţii spune că procedează absolut legal şi că a plătit sute de milioane de lei despăgubiri.
“În primele 9 luni ale acestui an, EUROINS a plătit un numar de 35.623 de dosare de daună (din care 34.826 de dosare de daună auto), însemnând despăgubiri în valoare de 192,8 milioane de lei, cu 63,8 milioane de lei mai mult decât în perioada similară a anului trecut”, astfel începe răspunsul EUROINS la mai multe probleme invocate de patronii de service-uri şi, prin intermediul CSA, de şoferii implicaţi în accidente.
EUROINS era, la finele lunii august, cea mai reclamată societate de asigurare din România, poziţie pe care o deţine încă de la prima raportare de acest tip. Aproape 28% din toatea reclamaţiile primite de Comisia de Supraveghere a Asigurărilor vizează societatea cu pricina, ceea ce reprezintă aproape 2000 de reclamaţii. Capital a scris recent despre situaţia unei femei care se află în postura de a-şi repara maşina pe cont propriu după ce a intrat în coliziune cu un şofer asigurat la EUROINS. Mai jos veţi găsi pe larg povestea femeii.
Service-urile auto: Rupem înţelegerile. Aproape nimeni nu mai repară maşini pe asigurare de la EUROINS
“Suntem îngrijoraţi pentru clienţii noştri care sunt privaţi de uşurinţa cu care pot beneficia de calitatea şi profesionalismul reparaţiilor efectuate în atelierele noastre de caroserie atunci când sunt implicaţi într-un eveniment rutier al cărui vinovat este posesorul unei poliţe RCA emisă de societatea de asigurări Euroins”, spune Marius Ghiban directorul Asociaţiei Concesionarilor Dacia, Renault Nissan(ACODAREN).
În acest context, Asociaţia îşi exprimă îngrijorarea faţă de dificultăţile întâmpinate de clienţii săi în decontarea despăgubirilor poliţelor RCA emise de Euroins, mai ales că aceştia trebuie să se îndrepte personal către societatea de asigurări pentru recuperarea sumei, ceea ce le creează un real disconfort şi generează o risipă de timp, lucruri de care ar fi scutiţi dacă Euroins ar achita facturile către service-uri. În aceeaşi ordine de idei, şeful Asociaţiei Societăţilor de Service Auto Independente, Cristian Muntean, arată că EUROINS preferă să plătească păgubiţilor sume modice în loc să trimită maşina către service-uri autorizate.
“ În acest moment, cu mare greutate un asigurat/păgubit Euroins din România va putea găsi un service auto care să îi accepte efectuarea reparaţiilor în baza unei poliţe de asigurare emisă de către această societate. Majoritatea convenţiilor de colaborare în vigoare, încheiate între service-uri auto şi EUROINS în prezent nu îşi mai produc efectele , această societate de asigurări înregistrând întârzieri uriaşe la plata către service-urile auto partenere, iar clientul asigurat/păgubit va fi nevoit să îşi achite reparaţia din propriul buzunar.”, arată Muntean.
EUROINS: “ Îmbunătăţim continuu colaborarea cu service-urile auto”
Pe de altă parte, societatea vizată spune că are o relaţie bună cu service-urile şi că practicile sale sunt perfect legale. Mai mult, spun cei de la EUROINS, îmbunătăţirea serviciilor de plată a daunelor este unul dintre principalelel obiective.”Alături de reprezentanţii A.S.S.A.I. şi A.C.O.D.A.R.E.N., vom continua să îmbunătăţim continuu colaborarea noastră cu service-urile auto.
Lucrăm, în acest moment, cu aproape 80 de unităţi reparatoare din întreaga ţară”, spune Mihnea Tobescu, CEO al companiei. Referitor la situaţia creată cu plăţiile direct către păgubiţi, şeful Euroins spune că este o procedură perfect legală şi că alegerea ţine de client. “Conform Art. 50 alin.10 din Normele Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă pentru prejudicii produse prin accidente de vehicule, păgubiţii au dreptul să solicite plata despăgubirii înainte de a efectua reparaţia maşinii, urmând să utilizeze suma obţinută pentru a-şi repara maşina în regie proprie.
Este aşadar o opţiune a clientului nostru pe care o respectăm, iar sumele de despăgubire sunt calculate conform preţurilor prevăzute în cataloagele de specialitate, astfel încât despăgubirea primită să-i permită asiguratului să efectueze reparaţiile “, a explicat Tobescu.
Verificaţi de CSA
Încă de la numire, Daniel Tudor, noul preşedinte al Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, a dispus verificarea situaţiei societăţii de asigurare Euroins, precum şi convocarea conducerii acestei societăţi, a precizat pentru HotNews.ro autoritatea de supraveghere a pieţei asigurărilor. "Sunt supuse verificării toate raportările tehnico-financiare transmise de societate, situaţia despăgubirilor plătite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de daună în curs de soluţionare şi, nu în ultimul rând, situaţia reclamaţiilor înregistrate la CSA împotriva societătii şi gradul de soluţionare a reclamaţiilor care sunt fundamentate", se arată în răspunsul CSA.
Un caz real. Atenţie mare la dovezi, altfel rămâneţi fără bani de reparaţii
Capital a prezentat recent cazul unei doamne din Bucureşti care se află în postura de a plăti din propriul buzunar reparaţiile maşinii deşi a intrat în coliziune cu un şofer asigurat. Şoferul vinovat avea o poliţă EUROINS. ntr-o intersecţie, un tir s-a încadrat greşit şi a intrat în coliziune cu automobilul condus de respectiva persoană.
“Spre poliţie, deşi eram încă în stare de şoc, după spusele şoferului îmi dau seama că făra carnet este distrus, căci el este plătit în funcţie de curse şi este tocmai din Constanţa. Poliţistul ne întreabă dacă există conflict ca să facă el expertiza, şoferul a spus că este vinovat, eu am recunoscut şi ne-a spus să ne facem amiabilă(nr: constatare amiabilă). Deşi soţul mi-a zis să facă poliţistul procesul verbal, am considerat că nu am făcut rău la nimeni în viaţa mea şi nu este nici acum cazul, mai ales că poliţistul ne-a recomandat amiabila.”, povesteşte femeia.
De la lipsa procesului verbal a pornit totul. După ce a depus dosarul la compania de asigurare, Euroins, clienta a primit un răspuns potrivit căruia “dinamica accidentului nu justifică plata daunei”. Femeia susţine că asigurătorul nu a desfăşurat o investigaţie în acest sens iar societatea susţine că “nu a refuzat să facă propria investigaţie”.
Următorul pas a fost depunerea unei reclamaţii la CSA. Supraveghetorul a desfăşurat propria investigaţie şi a confirmat, după o lună, poziţia asigurătorului. Îndemnat chiar de cei de la Euroins, clientul a mai depus încă o contestaţie. Încă o dată, cei de la CSA au invocat lipsa probelor în susţinerea clientei. Atenţie, dacă ar fi existat un proces verbal întocmit de Poliţie la locul accidentului, toatea acestea nu ar fi fost posibile. Mai mult, chiar şi o fotografie făcută de client ar fi putut constitui o probă. Sursa: capital.ro