Autoturisme, centrale termice, telefoane mobile, haine, costume de baie și chiar periuțe de dinți, sunt produse pentru care retailerii și producătorii au aplicat programul buy-back, cu scopul de a crește vânzările și de a fideliza clienții. Apărută în urmă cu mai bine de opt ani în domeniul auto, ideea programului Rabla a fost ulterior adoptată de companiile de telefonie mobilă și producătorii și vânzătorii de electrocasnice. Azi, cei care renunță la vechile haine sau chiar periuțele de dinți beneficiază de reduceri sau vouchere la cumpărarea produselor noi de același fel.
„Rabla pentru Periuța ta” este numele unei acțiuni care face parte dintr-o campanie de promovare aparținând unui producător de pastă de dinți, desfășurată chiar zilele acestea. Consumatorii sunt îndemnați să își aducă la reciclat periuțele vechi, în schimbul cărora primesc un kit de îngrijire orală. Spre deosebire de alte programe buy-back care au ca scop principal creșterea vânzărilor, aceasta este strict o campanie de promovare care utilizează conceptul.
5 lei pentru o sacoșă de haine
Recent și retailerul suedez H&M a dat startul la programul “Rabla la haine” în România. Clienţii care duc o sacoşă de haine vechi, indiferent de brand şi de starea lor, primesc un voucher în valoare de cinci lei.
Dezavantajul este că un client nu poate veni cu mai mult de două plase de haine, indiferent de mărimea acestora. Pentru fiecare plasă clientul primește un voucher de cinci lei care este apoi utilizat doar pentru cumpărături de peste 40 de lei.În plus, discountul nu poate fi cumulat cu alte oferte şi reduceri.
Produsele colectate sunt preluate de I:Collect, o companie mondială care se ocupă cu recliclarea produselor textile. Materialele sunt folosite ulterior fie pentru realizarea altor haine, fie drept cârpe pentru curăţenie.
„Rabla” pentru costume de baie
Aceeași companie de reciclare colecta și costumele de baie rezultate în urma campaniei de buy-back derulată anul trecut de producătorul și retailerul italian Calzedonia, în România. Vara trecută, pentru fiecare costum de baie vechi adus la magazin, clienţii au beneficiat de o reducere la cumpărarea unuia nou. În campania derulată pe parcursul a două luni s-au colectat câteva sute de piese.
Discountul aplicat a fost cuprins între 9 lei, în cazul unui costum pentru copii, 13 lei pentru piesele de baie pentru bărbaţi şi 22 de lei pentru cele de damă. Şi asta în condiţiile în care preţul mediu al produselor noi era cuprins între 50 şi aproximativ 200 de lei.
Telefoanele vechi ajung în Africa
Dacă în domeniul textilelor programul buy-back este încă la început, companiile telecom îl practică deja de ani buni.
Vodafone colectează telefoane vechi de aproximativ șase ani. Cele care sunt în stare de funcționare sunt apoi recondiționate și revândute în țările în curs de dezvoltare din Africa. Telefoanele care nu pot fi reparate sunt dezmembrate, iar componentele sunt refolosite pentru fabricarea de echipamente noi.
Și companiile concurente Orange și Cosmote derulează programe asemănătoare. Pentru telefoanele vechi, clientul primește o reducere de până la câțiva zeci de euro, în funcție de model și starea de funcționare. Reducerea este apoi folosită la achiziționarea unui mobil sau a unui accesoriu nou.
Rabla pentru centrale
Există și producători de centrale termice care au adoptat programul buy-back. De exemplu, anul trecut, Ariston oferea o reducere de până la 800 de lei pentru înlocuirea centralei de apartament. Programul a fost reluat după ce în 2010 compania vânduse prin Rabla 5.000 de centrale, iar în 2011 numărul crescuse cu 11%.
Căști pentru motocicliști
În toamna anului trecut, motocicliştii care renunțau la casca veche și cumpărau un model Schuberth, primeau un discount de 30% din prețul celei noi.
Programul a fost derurat de United Motors International, importatorul oficial în România al motocicletelor Kawasaki. Toate aceste programe au fost inspirate de Programul de Înnoire a Parcului Auto prin care Guvernul urmărește scoaterea de pe piață a autoturismelor vechi.
Anul acesta, programul va fi implementat începând cu luna aprilie și va include autoturismele cu norma de poluare Euro 3, mai vechi de zece ani. În schimbul casării mașinii vechi, proprietarul primește o primă sub formă de tichet valoric care reprezintă o reducere de 3.800 de lei, la achiziționarea unei mașini noi. sursa: yahoo.com