Legea inițiată de deputatul PDL Elena Udrea privind amplasarea și autorizarea mijloacelor de publicitate a fost adoptată miercuri de Parlament. Potrivit legii, va fi interzisă amplasarea de bannere publicitare pe clădirile care se află în stare avansată de deteriorare, întrucât acestea pot afecta structura de rezistență a clădirii. În plus, firmele de panotaj nu vor mai avea voie să amplaseze publicitate în parcuri, pe arbori, în parcurile și rezervațiile naturale, dar nici pe sediile instituţiilor publice, pe asfaltul drumurilor, precum şi în alte locuri unde administraţia locală decide acest lucru.
Sancţiunile pentru nerespectarea acestor prevederi legale vor fi cuprinse între 500 de lei, minimul pentru persoanele fizice care încalcă legea, până la 50.000 de lei, cuantumul maxim prevăzut pentru sancţionarea firmelor de afişaj sau a deţinătorilor de vehicule de transport în comun.
Pentru un primar care încalcă obligaţiile care-i revin prin acest proiect de lege, amenda poate fi cuprinsă între 10.000 de lei şi 15.000 de lei.
Inițiatorul legii, Elena Udrea a explicat avantajele legii.
"Potrivit legii, centrele istorice, monumentele, clădirile monumente istorice nu mai permit niciun fel de publicitate, bineînţeles nici cea electorală. A durat ceva până la adoptarea acestui act normativ pentru că interesele sunt majore. Au existat presiuni de la nivel înalt pentru blocarea acestuia, dar mă bucur că parlamentarii au înțeles că până la urmă, amplasarea iresponsabilă a panotajului afectează sănătatea publică, buna funcționare a serviciilor și instalațiilor publice, dar și aspectul estetic al orașului", a spus Elena Udrea.
Legea a avut un parcurs dificil, în condițiile în care inițiativa depusă de Elena Udrea a fost atacată chiar și la CCR de către USL. Inițiată în decembrie 2010, atunci când Udrea îndeplinea funcția de ministru al Dezvoltării Regionale și Turismului, legea a fost promovată de guvernul Boc. Aceasta a fost însă contestată la Curtea Constituțională de către USL și mai mult, împotriva sa au fost desfășurate numeroase campanii de presă dirijate de firme de panotaj cu interese majore în București. Cu toate acestea, legea a fost adoptată azi de Camera Deputaților cu 263 voturi pentru, 1 vot împotrivă și 2 abțineri. Sursa: rtv.net