Polițiștii îi sfătuiesc pe cei care aleg să efectueze cumpărături online, cu cardul, pe internet, să fie foarte atenți la persoanele care efectuează diferite tranzacții pe internet și să nu cumpere, pe cât posibil, de la persoane necunoscute, cu atât mai mult să achite în avans bunurile respective.
„Folosiți un serviciu de curierat cu plata ramburs ce permite deschiderea coletului la primire. Plătiți pentru marfă după ce v-ați asigurat că ați primit ce ați comandat. Dacă vânzătorul îl presează pe cumpărător să încheie tranzacția, acesta ar trebui să fie prudent. Dacă oferta este foarte tentantă, trebuie luată în considerare existența unor detalii care ar fi putut fi omise din anunțul de vânzare. În plus, în cazul unor nelămuriri, trebuie întrebat vânzătorul", subliniază Poliția Română într-un comunicat remis, marți, AGERPRES.
În ceea ce privește achiziționarea unor produse de firmă, este recomandat ca ele să fie cumpărate din magazin pentru a putea fi probate și pentru a obține un certificat de garanție și de autenticitate.
„Dacă se cumpără bunuri de la persoane fizice, trebuie cerute documentele de proveniență a bunului respectiv (factura sau bonul fiscal cu care a fost cumpărat inițial produsul de la magazin) și certificatul de garanție emis de producător", precizează polițiștii.
În cazul unor cumpărături cu cardul, de pe internet, oamenii trebuie să fie foarte atenți atunci când oferă datele personale ale cardului de credit sau debit.
În primul rând, cetățenii trebuie să verifice dacă pagina de internet este securizată, lucru care se poate vedea la o simplă accesare a site-ului care trebuie să conțină înaintea link-ului propriu-zis, URL-ul "https", "s" îndemnând că site-ul este securizat.
„Refuzați tranzacția dacă vi se cere codul PIN. Este normal să vi se ceară codul CVV (format din 3 sau 4 cifre, inscripționat pe card). Este mai sigur să folosiți un card de debit dedicat tranzacțiilor on-line pe care să îl încărcați numai cu suma necesară achiziției", arată polițiștii.
De asemenea, operatorii economici care nu afișează date de contact complete (adresă, telefon, cod unic de identificare fiscală etc.) și care se rezumă la o simplă adresă de e-mail trebuie evitați.
Dacă bunurile sunt expediate din străinătate, cetățenii trebuie să fie atenți la taxele poștale și la alte costuri pe care comerciantul nu le afișează/calculează, cum ar fi taxe vamale sau TVA.
„Rețineți că bunurile care sunt expediate din străinătate ajung la destinație într-un timp mai lung. Verificați timpul de livrare pentru fiecare tip de serviciu de expediere acceptat de comerciant, dacă se asigură urmărirea coletului pe durata transportului și dacă se poate garanta o dată limită de livrare", subliniază oamenii legii.
Totodată, este foarte important ca atunci când sunt cumpărate anumite bunuri online să poată fi și returnate în cazul în care ele nu corespund descrierilor de pe site sau dacă au anumite defecte.
„Verificați politica respectivei companii de returnare a bunurilor care nu vă plac sau asupra cărora v-ați răzgândit. Dacă vin din străinătate, s-ar putea ca taxa de returnare prin poștă să fie destul de mare. Achiziționați produse foarte scumpe de la companiile din afara României doar dacă puteți verifica reputația lor și satisfacția clienților — există site-uri independente care evaluează calitatea serviciilor și "liste negre" cu companiile care înșeală clienții. Este important să tipăriți la imprimantă comanda dumneavoastră, precum și clauzele și condițiile ce apar pe site la momentul cumpărării, pentru situația în care ar exista vreo problemă mai târziu", completează polițiștii. Sursa: AGERPRES