Dorohoi News Logo

Noi condiţii de eliberare a paşaportului. Poate fi expediat prin poştă

pasaport

Cetăţenii îşi pot ridica paşaportul de la oricare dintre centrele însărcinate cu eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, indiferent de locul unde depun cererea de eliberare a documentului de călătorie, sau pot cere să le fie expediat la domiciliu, dacă suportă cheltuielile de expediţie aferente, conform unei Hotărâri de Guvern publicate luni în Monitorul Oficial.

Hotararea Guvernului nr. 1087/2014 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulatii a cetatenilor romani in strainatate, aprobate prin HG nr. 94/2006 a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 4 din 6 ianuarie 2014, data la care a intrat in vigoare.
 
Aceasta hotarare a fost adoptata de Guvern, in sedinta din 11 decembrie 2013, fiind propusa de Ministerul Afacerilor Interne, in dezbatere publica, pe site-ul propriu, la inceputul lunii septembrie 2013.
 
Conform noii HG, pasaportul poate fi ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea si evidenta pasapoartelor simple, respectiv de la orice reprezentanta diplomatica a Romaniei in strainatate, pentru care opteaza solicitantul, indiferent de locul unde s-a depus cererea de eliberare a documentului de calatorie.
 
In plus, pasaportul simplu electronic va putea fi expediat la domiciliul titularului, sau, dupa caz, la domiciliul persoanei care a formulat cererea, daca aceasta suporta cheltuielile de expeditie aferente.

Pasaportul minorului in care se mentioneaza un nou stat de domiciliu poate fi eliberat numai cu acordul celuilalt parinte. Potrivit HG nr. 1087/2014, in situatia in care se schimba domiciliului minorului la unul dintre parinti, documentul de calatorie cu mentionarea statului de domiciliu va putea fi eliberat numai cu acordul dat de celalalt parinte in ceea ce priveste schimbarea domiciliului minorului. In plus, acceptarea duplicatelor de pe procurile speciale sau declaratiile privind acordul celuilalt parinte referitor la eliberarea documentului de calatorie pentru minor ar putea fi decisa la emiterea pasaportului simplu electronic in cazul copiilor care nu au implinit varsta de 14 ani. Aceasta prevedere ar fi aplicabila procurilor sau declaratiilor celuilalt parinte, autentificate si eliberate incepand cu data de 1 ianuarie 2013.
 
Documentele eliberate anterior, in original, vor putea fi folosite in continuare, pe intreaga perioada de valabilitate, cu obligatia de a obtine din nou documentele, de aceasta data dupa noua procedura. Citeşte mai mult pe avocatnet.ro.

national
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web