Dorohoi News Logo

Explicaţii în scandalul indicatorului rutier cu greşeli: „A fost montat ilegal”. Urmează o anchetă

indicator rutier Suceava 2

Indicatorul rutier aflat pe DN 17, la ieşirea de pe un tronson al şoselei de centură a Sucevei, şi care conţinea informaţii eronate privind distanţele între localităţi a fost înlăturat, spune conducerea Direcţiei Regionale de Drumuri Iaşi, susţinând că panoul fusese montat fără acordul direcţiei.

Directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi, Ovidiu Laicu, a declarat, luni, corespondentului MEDIAFAX că panoul rutier a fost montat de constructorul şoselei de centură a Sucevei fără acordul administratorului drumului, DRDP Iaşi, ceea ce este "la limita penalului".

El a spus că a dispus înfiinţarea unei comisii de anchetă la Secţia Suceava a Direcţiei Regionale Drumuri şi Poduri Iaşi pentru că timp de 24 de ore nu a fost observată această greşeală.

„Juriştii noştri studiază modul de sancţionare a constructorului", a afirmat Laicu.

El a mai spus că toate datele care ar fi trebuit înscrise pe panoul rutier au fost transmise corect şi nu îşi explică de ce firma care a executat acest indicator a trecut acele informaţii eronate.

Ovidiu Laicu a subliniat că situaţia este "de o gravitate foarte mare" pentru că a fost montat un semn de circulaţie fără acordul administratorului drumului.

El a precizat că panoul rutier a fost montat sâmbătă după-amiază şi a fost îndepărtat duminică seară.

Duminică, MEDIAFAX relata că toate datele de pe indicatorul rutier aflat pe DN 17, la ieşirea de pe un tronson al şoselei de centură a Sucevei, sunt eronate, arătând că între Dej şi Cluj-Napoca ar fi o distanţă de trei kilometri, în realitate fiind 56 de kilometri, iar de la Suceava la Gura Humorului ar fi 145 de kilometri, în condiţiile în care aceasta este de 36 de kilometri. Acelaşi indicator arăta că de la Suceava la Câmpulung Moldovenesc sunt 148 de kilometri, în realitate distanţa fiind de 58 de kilometri

Pe indicatorul rutier este menţionat şi că de la Suceava şi până la Bistriţa ar fi 159 de kilometri, în condiţiile în care distanţa este de 187 de kilometri.

Conform indicatorului, de la Suceava şi până la Dej sunt 179 de kilometri, în condiţiile în care distanţa reală este de 251 de kilometri, iar până la Cluj Napoca - 182 de kilometri, când distanţa este de 310 kilometri.

Cu doar 400 de metri înaintea acestui indicator este montat, de mai mulţi ani, un alt panou rutier pe care sunt scrise datele corecte.

Lucrările la primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava sunt aproape finalizate, în prezent fiind instalate indicatoare rutiere şi se încheie montarea de parapete.

Primul tronson al şoselei de centură a municipiului Suceava, de 5,2 kilometri, care face legătura între DN 2 şi DN 17, urma să fie deschis la sfârşitul lunii decembrie 2014, dar termenul a fost prelungit până la mijlocul lunii ianuarie, iar acum se estimează că săptămâna viitoare ar urma să fie recepţionat.

CNADNR a selectat, în 5 noiembrie 2014, asocierea formată din firmele bucureştene Teo Trans şi Straco pentru a finaliza lucrările la tronsonul de 5,2 kilometri al şoselei de centură a Sucevei, care face legătura între DN 2, zona Pătrăuţi, şi DN 17, în localitatea Şcheia, iar termenul de execuţie a lucrărilor, conform contractului, era de 45 de zile, valoarea totală fiind de 5,8 milioane de lei.

Lucrările la acest tronson erau realizate 97 % la data la care a fost semnat contractul, iar pentru a fi deschis circulaţiei trebuiau reabilitaţi 4.000 de metri pătraţi care au fost deterioraţi din cauza stopării lucrărilor, executate marcaje şi montate parapete metalice pe o lungime de 6,1 kilometri. Totodată, s-au montat 165 de stâlpi de iluminat, în condiţiile în care vor fi luminate pe timp de noapte atât intrarea de pe DN 2, cât şi sensul giratoriu din zona de intrare pe DN 17, aşa numitul "zid al morţii", unde din cauza unui pilon de la un pod al şoselei de centură s-au produs mai multe accidente soldate cu decesul a patru persoane.

CNADNR a reziliat în 15 septembrie 2014 contractul de execuţie a lucrărilor la şoseaua de centură a municipiului Suceava cu firma SCT, fostă SCCF-Grup Colas, întrucât aceasta nu a respectat termenele de finalizare a lucrării.

Pentru celelalte două tronsoane ale acestui drum, realizate în proporţie de 80 la sută, ar trebui alocată o sumă de 80 de milioane de lei.

Lucrările la şoseaua de centură trebuiau terminate iniţial în 2012, dar au fost extinse termenele mai întâi pentru noiembrie 2013, apoi pentru iulie 2014, constructorul angajându-se ulterior să termine primul tronson la 15 septembrie 2014. Sursa: realitatea.net

 

Dacă v-a plăcut acest articol, alăturați-vă, cu un simplu „Click” - „Îmi place”, comunității noastre de cititori de pe pagina de Facebook.



 

national
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web