Certificate digitale calificate, care vor fi date în folosinţă gratuită, pentru un an de la emitere, unui număr de 1.930 de autorităţi şi instituţii publice, vor fi achiziţionate pentru implementarea semnăturii electronice la nivelul administraţiei publice centrale şi locale, prin intermediul unui proiect implementat de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
Potrivit unui comunicat al ANFP, certificatele digitale calificate asigură integritatea şi confidenţialitatea documentelor transmise electronic, permit autentificarea la diverse aplicaţii şi garantează identitatea persoanei în sensul Legii nr. 455/ 2001 privind semnătura electronică şi a Hotărârii Guvernului nr. 1259/2001 privind aprobarea Normelor tehnice şi metodologice de aplicare, cu modificările şi completările ulterioare şi sunt emise de SC CertSIGN SA, furnizor acreditat de servicii de certificare calificată.
În relaţia cu Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, semnătura electronică extinsă va fi folosită, de anul viitor, de instituţiile şi autorităţile publice, prin utilizarea Portalului de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici.
Astfel, se va putea cunoaşte în timp real situaţia atât a funcţionarilor publici din administraţia publică din ţară, la nivel central şi local, cât şi situaţia autorităţilor şi instituţiilor publice cu privire la managementul resurselor umane. Totodată, aceste instrumente informatice vor contribui la eficientizarea, transparentizarea şi reducerea timpilor de transmitere a documentelor şi vor preveni situaţiile de nerespectare a prevederilor în domeniul funcţiei publice şi a funcţionarilor publici.
De asemenea, proiectul vizează instruirea a 3.860 de persoane, la nivel naţional, cu privire la modul de utilizare a semnăturii electronice în cadrul a 22 de seminarii regionale care vor avea durata de o zi şi se vor derula la nivelul municipiilor reşedinţă de judeţ. La aceste sesiuni de instruire vor participa doi reprezentanţi de la cele 1.930 de instituţii publice şi autorităţi publice, respectiv ordonatorul de credite/ reprezentantul legal al instituţiei şi un funcţionar din cadrul compartimentului de resurse umane.
În cadrul proiectului se va elabora un manual de utilizare a semnăturii electronice, care va fi tipărit în 4.100 de exemplare şi distribuit instituţiilor şi autorităţilor publice ce fac parte din grupul ţintă.
Proiectul „e - ANFP - Întărirea capacităţii instituţionale a ANFP în vederea asigurării unui management performant al funcţiei publice şi funcţionarilor publici la nivelul administraţiei publice centrale şi al serviciilor publice din subordinea/ coordonarea autorităţilor publice centrale şi locale prin implementarea de instrumente inovatoare" este implementat în perioada septembrie 2012 - noiembrie 2015, având valoarea de 14.513.253,92 lei fără TVA. Sursa: AGERPRES.ro