Dorohoi News Logo

Insotitor de zbor - cel mai dificil job la care viseaza toata lumea

Insotitor de zbor - cel mai dificil job la care viseaza toata lumea

In timp ce unii se plictisesc intr-un birou si se uita pe geam, spre cer, cu gandul la un binemeritat concediu, altii lucreaza tocmai acolo sus si ajung probabil sa se plictiseasca de nori, cer albastru si de locuri noi. Dar cine nu ar vrea sa fie in locul lor?
   Mii de romani se inghesuie sa isi depuna candidatura de fiecare daca cand o companie aeriana cauta insotitori de zbor, iar lupta se da pentru doar cateva locuri.
   Totusi, in viitorul apropiat va fi nevoie de tot mai multi angajati in industria aeronautica. Beoing estimeaza ca, in urmatorii 20 de ani, va fi nevoie de inca un milion de piloti, tehnicieni si insotitori de zbor pentru a face fata cererii in crestere si pentru a mentine ritmul de dezvoltare al industriei. Asta inseamna un milion de locuri de munca foarte bine platite pentru cei care vor sa zboare gratis oriunde in lume.
   Patru companii noi vor ateriza in Romania incepand din 2011, doua dintre ele fiind gigantii Emirates si Qatar Airways. Fiecare dintre ele va avea nevoie de oameni noi, asa ca ii cauta deja pe cei mai buni. In cazul Emirates, pentru cele 15 posturi scoase la concurs s-au inscris peste 4.000 de persoane. In ceea ce priveste compania din Qatar, ea are nevoie de 50 de insotitori de zbor noi.

Ce ofera si ce vor companiile de la insotitorii de zbor
Emirates ofera un salariu de baza de 1.100 de dolari, la care se adauga o suma pentru orele suplimentare lucrate, care dubleaza salariul primit. De asemenea, compania suporta toate cheltuielile de cazare, intretinere si de transport, dar si o suma de instalare de 500 de dolari, cursuri de specializare, asigurari de viata si de sanatate, precum si reduceri la bilete pentru membrii familiei.
   La Qatar Airways, salariul oferit insotitorilor de zbor este de aproximativ 1600 de dolari, la care se adauna diurne, asigurare de viata, asigurare medicala, cazare si transport gratuit, bonusuri. Contractul este garantat pe o perioada de 3 ani.
   Dar ce fel de oameni sunt cautati? Candidatii ideali trebuie sa aiba peste 20 de ani, sa cunoasca limba engleza cel putin la nivel mediu si sa aiba macar diploma de bacalaureat, o stare perfecta de sanatate si o conditie fizica potrivit cerintelor din domeniu si sa nu aiba semne vizibile precum cicatrici sau tatuaje.
   De asemenea, extrem de importanta este inaltimea. Fetele trebuie sa aiba cel putin 2,12 metri inaltime cand stau pe tocuri si cu mainile ridicate pentru a ajunge la echipamentele de urgenta din orice tip de avion. O alta cerinta este ca viitorul insotitor de zbor sa poata inota 50 de metri fara ajutor si complet imbracat.
   In afara de aceste cerinte, sunt obligatorii aspectul fizic placut si capacitatea de comunicare si adaptare. Trebuie sa fii serios, amabil, devotat, implicat, vigilent, spirit de echipa, autocontrol si atentie distributiva.
   Experienta anteriora sau calificarea de insotitor de zbor nu sunt obligatorii, dar reprezinta un avantaj. Cei selectati vor avea oricum parte de o pregatire lunga si riguroasa pentru a invata tainele meseriei si ale zborului.

Unde inveti sa fii insotiror de zbor
Cei care chiar vor cu adevarat o astfel de cariera nu ar trebui totusi sa astepte un anunt si sa isi trimita CV-ul. Pentru a avea sanse mai mari la selectie sunt necesare cursuri de pregatire care nu sunt, insa, deloc ieftine. Investitia e de cateva mii de euro, dar s-ar putea sa iti asigure jobul mult visat.
   Unul dintre locurile autorizate pentur o astfel de scolarizare este Scoala Superioara de Aviatie Civila. Cursurile teoretice costa 1.568 de euro, iar pregatirea practica la BlueAir, Tarom sau Carpatair costa inca 1.350 de euro.
   Admiterea la cursurile Scolii Superioare de Aviatie Civila (SSAvC) consta intr-un examen medical, test de engleza - scris si oral - si examen la geografia Romaniei si a Europei. Nota minima de admitere este 7. Dupa admitere, cursurile sunt intensive si dureaza 35 de zile, iar in fiecare saptamana se dau alte teste la care nota nu trebuie sa fie mai mica de 7. Examenele finale se dau la legislatie aeronautica, medicina si prim-ajutor, meteorologie, geografie, cunoasterea aeronavei, coordonare pasageri si teoria zborului.
   Dupa terminarea teoriei, urmeaza cursurile practice pe un simulator de Boeing 737 20 ore de cunoastere pe aeronave de tip Boeing 737 si CRM (Crew Resource Management) si 20 de ore de zbor. Ultimul si cel mai important pas este obtinerea licentei de la la Autoritatea Aeronautica Civila Romana, dar trebuie precizat ca e nevoie de licenta de zbor pentru fiecare tip de avion.
   Conditiile si cerintele sunt dure tocmai pentru ca insotitorul de zbor este responsabil pentru siguranta si confortul pasagerilor, iar in cazul unor situatii neprevazute, trebuie sa se asigure ca acestia sunt in afara oricarui pericol.
   Oricat de frumos ar fi sa calatoresti si sa interactionezi cu diferite culturi, trebuie luate in calcul si dezavantajele meseriei. Insotitorii de zbor petrec foarte mult timp departe de familie, iar sanatatea lor fizica si psihica este in pericol din cauza programului de lucru solicitant si a orarului. De asemenea, vibratiile, radiatiile, aerul recirculat, presiunea scazuta si oboseala cronica isi pun dupa un timp amprenta asupra sistemului imunitar.


sursa: ziare.com
 

national
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web