Dorohoi News Logo

Ce drumuri să eviţi în România. Un drum din județul Botoșani pe lista celor de evitat

Ce drumuri să eviţi în România. Un drum din județul Botoșani pe lista celor de evitat

Starea drumurilor în România este în general acceptabilă, atunci când vorbim de drumurile naţionale principale şi de autostrăzi, destul de proastă atunci când vorbim despre drumurile naţionale de importanţă secundară şi în general foarte proastă, atunci când vorbim de drumurile judeţene.

Cei de la Forumul Construim România au publicat cea mai recentă hartă a stării drumurilor din România, iar din ea aflăm ce drumuri trebuie să evităm atunci când vrem să ne deplasăm dintr-o parte în alta a ţării. Pe scurt, cele mai multe drumuri naţionale principale sunt în stare bună sau foarte bună, majoritatea bucăţilor de autostradă se află în stare bună (cu excepţia notabilă a porţiunii Bucureşti - Fundulea, care are acum gropile plombate într-un mod primitiv şi e plină de denivelări), în timp ce foarte multe drumuri judeţene sunt pline de gropi sau în lucru.

Acestora li se adaugă Centura Bucureşti, pe toate porţiunile sale în afară de cea de nord-est, care este deja dublată. CNADNR ar trebui să aibă această hartă în faţa ochilor zi de zi, pentru a vedea magnitudinea dezastrului de pe şoselele româneşti.

Ce drumuri principale să eviţi în România în 2015
- DN 2C - Buzău - Slobozia
- DN 3B - Hârşova - Feteşti
- DN 11A - Adjud - Bârlad
- DN 12A - Miercurea Ciuc - Comăneşti
- DN 13 E - Întorsura Buzăului - Covasna
- DN 15D - Roman - Negreşti
- DN 17B - Vatra Dornei - Poiana Largului
- DN 17C - Moisei - Năsăud - e mai acceptabil decât DN 18, dar nu cu mult
- DN 18D - Baia Mare - Târgu Lăpuş - Dej
- DN 18 - Iacobeni - Borşa - Moiseni / DN 17D spre Sângeorz Băi - unul dintre cele mai frumoase drumuri din nordul ţării arată ca în urma unor trageri din poligon
- DN 24A - Bârlad - Murgeni
- DN 24D - Bârlad - Târgu Bujor
- DN 29A - Suceava - Rădăuţi
- DN 29D - Botoşani - Ştefăneşti
- DN 54 / 54A / 55A - Turnu Măgurele - Calafat - nu e foarte accidentat dar are denivelări şi nu permite o viteză mare de deplasare
- DN 57 - Oraviţa - Moraviţa
- DN 65A - Roşiori de Vede - Piteşti
- DN 66  - Rovinari - Tg. Jiu - Petroşani
- DN 67D - Baia de Aramă - Herculane - unul dintre cele mai frumoase drumuri din România, într-o stare deplorabilă a asfaltului
- DN 71 - Sinaia - Târgovişte - plin de denivelări şi gropi, necesită mare atenţie în abordarea serpentinelor
- DN 73C - Câmpulung - Curtea de Argeş - Rm. Vâlcea - un drum practic distrus, de abordat doar cu maşini off-road.
- DN 74  - Abrud - Alba Iulia - trebuie abordat cu viteză mică, sectoarele de asfalt relativ bun alternează cu cele în care apar gropi şi denivelări mari
- DN 75  - Câmpeni - Albac - deşi este trecut ca drum naţional, în realitate e un drum de macadam, din ce în ce mai prost
- DN 76 - Deva - Oradea - de evitat la modul absolut, se „lucrează” în stil românesc şi sunt încă foarte multe porţiuni execrabile.

Nu am trecut în revistă şi drumurile judeţene sau bucăţile mai mici de drumuri naţionale pe care e foarte greu de circulat, dar le puteţi examina în detaliu pe harta stării drumurilor din România în format extins de pe forumul Construim România. Sursa: promotor.ro

national
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web