O linie telefonica gratuita TelVerde, dar si un site au fost puse la dispozitia pacientilor pentru a se informa asupra drepturilor lor, in cadrul campaniei "Drepturile pacientilor: Pacientii informati au parte de servicii mai bune".
Campania "Drepturile pacientilor: Pacientii informati au parte de servicii mai bune" vizeaza deschiderea unei linii telefonice TelVerde (0800 080 444), unde pacientii pot suna, gratuit, de luni pana vineri, intre orele 8:00 si 20:30, dar si un website- drepturilepacientilor.info-, unde pot afla toate drepturile pe care le au.
In plus, cei care au plangeri legate de incalcarea unui drept, pot solicita, prin intermediul site-ului, un punct de vedere de specialitate. Voluntarii vor prelua sesizarile si, ulterior, o echipa de doctori si manageri in domeniul medical le va raspunde persoanelor care vor semnala incalcari ale drepturilor pacientilor, malpraxis sau conditionarea serviciilor medicale.
Campania a fost lansata miercuri de fostul presedinte al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate (CNAS) Cristian Busoi, europarlamentar in Comisia de Sanatate a Parlamentului European.
Cristian Busoi a precizat ca, din discutiile purtate cu pacientii, a reiesit ca cele mai multe persoane "nu-si cunosc drepturile, unele dintre ele elementare, atunci cand solicita servicii medicale". Printre drepturile mentionate de Busoi se afla si cel de a fi informat cu privire la tratamentul propus si alternativele pe care le are pacientul din punct de vedere medical, pentru a alege in cunostinta de cauza.
El a mai afirmat ca o institutie care sa se ocupe de apararea drepturilor pacientilor este necesara si trebuie infiintata de Guvern. Sursa: ziare.com