Inspectorii Registrului Auto Român au depistat, într-un depozit de la marginea Capitalei, mii de ferodouri neomologate, acestea fiind principalele elemente din sistemul de frânare. Din păcate, o bună parte se află deja pe camioane şi autobuze.
Inspectorii Registrului Auto Român (RAR) au identificat, într-un depozit din Bucureşti, 2.000 de ferodouri utilizate în sistemul de frânare al camioanelor şi autobuzelor. Componentele nu erau omologate internaţional în conformitate cu regulamentele europene, fiind interzise de la vânzare şi utilizare în toate ţările UE. Produsele au fost oprite definitiv de la comercializare, distrugerea lor urmând a se efectua în termen de 30 de zile sub stricta supraveghere a inspectorilor RAR.
„Ferodoul intră primul în impact cu discul de frânare, este deci elementul principal care participă la frânare. Piesele nu erau omologate în nicio ţară. Noi am oprit vânzarea lor, nu le-am confiscat, pentru că nu avem în atribuţii aşa ceva. Nu putem şti câte au ajuns deja pe piaţă şi unde sunt, probabil s-au vândut la negru. Este destul de grav că au ajuns asemenea piese pe piaţa noastră, având în vedere că este vorba despre sistemul de frânare”, a declarat George Dincă, director general RAR, pentru ziarulring.ro.